Avatar billede helle-j Nybegynder
21. november 2005 - 22:09 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

dbx filer åbnes med?

Jeg har brug for at vide hvilket format .dbx filer åbnes med og skal også bruge lidt hjælp til at ændre filerne fra word til .dbx da disse er blevet gemt som word filer ved en fejl.

På forhånd tak!

Helle J
Avatar billede strych9 Praktikant
21. november 2005 - 22:14 #1
.dbx er Outlook Express database filer. De åbnes vist ikke med andet end Outlook Express.. Hvad er det præcist du har gjort?
Avatar billede screem_brille Novice
21. november 2005 - 22:15 #2
de åbnes kun med outlook express
Avatar billede ierikk Nybegynder
21. november 2005 - 22:40 #3
i en lang periode her i sommer havde min computer, fået den ide at alle mail i indbakke og andre bakker, skulle comprimeres når jeg lukkede outlook expess
de blev gemt som dbx filer, (voldsom iriterende problem) den sidste måned eller mere er der ikke blevet komprimeret noget
jeg kunne så finde dem ved at søge på computeren
Avatar billede helle-j Nybegynder
22. november 2005 - 10:05 #4
I forbindelse med sikkerhedskopi af alle mails har en kollega været et nummer for hurtig ved tasterne og har ændret alle e-mail filerne til word. Det vil sige jeg har en sikkerhedskopi af alle e-mails men de er gemt som word og kan ikke åbnes. Når jeg vil tage en ny sikkerhedskopi gemmer Outlook Express nu pr. automatik disse som word filer. Jeg vil tro at der er blevet sat flueben i feltet "Dette program åbnes altid med ..."

Håber denne yderligere forklaring kan belyse mit problem mere klart.
Avatar billede screem_brille Novice
30. december 2005 - 09:13 #5
brug for mere hjælp ?
Avatar billede helle-j Nybegynder
30. december 2005 - 09:51 #6
Ja tak problemet er stadig ikke løst
Avatar billede screem_brille Novice
30. december 2005 - 09:52 #7
importer dem i outlook express, du kan IKKE åbne dem på andre måder.
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 23:11 #8
brug for mere hjælp ?
Avatar billede helle-j Nybegynder
09. februar 2007 - 09:52 #9
Jo tak - problemet er stadig ikke løst helt - når jeg vil tage sikkerhedskopi af e-mails bliver de jo altid gemt som word filer! eftersom der er sat fluben i feltet "Dette program åbnes altid med...." dette vil jeg gerne have ændret til det oprindelige dette er selvfølgelig en bagatel men ville være prikken over ièt.
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 09:58 #10
hvis du tager backup af outlook express gemmes filerne som DBX filer, de kan IKKE åbnes af word, du kan faktisk slet ikke åpbne dem, det er kun outlook express der kan læse de filer, og når du skal importere mails. gør du det via filer, importer.
Avatar billede helle-j Nybegynder
09. februar 2007 - 10:07 #11
Takker mange gange for hjælpen - jeg håber selvfølgelig at vi aldrig får brug for at importere, men det er altid godt at være forberedt på det værste!
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 10:10 #12
helt enig ;) og tak for point.