Avatar billede tdw Nybegynder
21. november 2005 - 19:05 Der er 29 kommentarer

Jeg kan ikke se mine ASP sider?

Hey
Læste på html.dk at man skal installere IIS fra XP installatations-cd'en, men det kunne jeg altså ikke finde på min cd?
Nogen gode råd? Det er XP Pro iøvrigt ;)
Avatar billede softspot Forsker
21. november 2005 - 19:10 #1
Kontrol panel > Tilføj fjern programmer > Tilføj Windows Komponenter og check Internet Information Services (IIS). Du skal evt. fravælge FTP og SMTP, hvis du ikke vil have disse på din maskine.
Avatar billede tdw Nybegynder
21. november 2005 - 19:15 #2
Der ligger ikke IIS :S
Avatar billede thesurfer Nybegynder
21. november 2005 - 19:19 #3
"Tilføj Windows Komponenter" er en knap, der er placeret over i venstre side.

tdw> Kig dine gamle spørgsmål igennem:
http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=tdw&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp

Du har brudt et af Ekspertens regler i http://www.eksperten.dk/spm/664231
Følg coadmins instruktioner.. ellers kan de deaktivere din bruger/konto.

/theSurfer
Avatar billede jokkejensen Novice
21. november 2005 - 19:28 #4
Du sidder ikke med en windows XP Home ed. ?
Avatar billede tdw Nybegynder
21. november 2005 - 19:29 #5
Har jeg lukket det nu?
Ja er godt klar over hvor i mener det skal ligge men det gør det altså ikke!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
21. november 2005 - 19:29 #6
..ikke ifølge spørgsmålet: "... Det er XP Pro iøvrigt ;)"

/theSurfer
Avatar billede thesurfer Nybegynder
21. november 2005 - 19:30 #7
tdw> Ang "Har jeg lukket det nu?": Nej, du skal markere dit navn i boksen til venstre, og derefter klikke på Accepter-knappen.

/theSurfer
Avatar billede tdw Nybegynder
21. november 2005 - 19:31 #8
Nej det er Pro ;)
Avatar billede tdw Nybegynder
21. november 2005 - 19:38 #9
Skal man se det i en speciel sti? Eller burde man bare kunne åbne det hvor som helst?
Avatar billede softspot Forsker
21. november 2005 - 19:46 #10
du kan prøve med localhost
Avatar billede softspot Forsker
21. november 2005 - 19:47 #11
...altså på maskinen hvor du har IIS installeret.
Avatar billede softspot Forsker
21. november 2005 - 19:50 #12
Hvis du prøver at indtaste localhost i adressebaren, hvilken meddelese får du så?
Avatar billede tdw Nybegynder
21. november 2005 - 21:04 #13
At forbindelsen blev annuleret under forsøget på at kontakte localhost.
Avatar billede softspot Forsker
21. november 2005 - 21:17 #14
Hmmm... det blev jeg ikke ret meget klogere af (jeg kører på en engelsk version, så den meddelelse siger mig ikke ret meget) :)

Anyway! Kan du finde en mappe der hedder inetpub i roden af dit C-drev (eller hvor XP nu engang er installeret)? Hvis ja, så prøv at lægge en lille default.asp ned i den folder som hedder c:\inetpub\wwwroot. Du kan jo bare smide noget á la dette kode i den:

<%@ language="vbscript" %>
<% response.write "ASP er understøttet" %>
Avatar billede thesurfer Nybegynder
21. november 2005 - 21:36 #15
VBScript er standard scriptsproget i ASP. Man kan ændre den, men som standard er det VBScript..

/theSurfer
Avatar billede softspot Forsker
21. november 2005 - 21:48 #16
Ja, det er korrekt, men det ændrer vel ikke særlig meget ifht. hvad der skal ske, eller...? :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
21. november 2005 - 22:12 #17
21/11-2005 21:36:44 betyder:

Linien <%@ language="vbscript" %> er overflødig

:-)

/theSurfer
Avatar billede softspot Forsker
21. november 2005 - 22:16 #18
Jeg har fanget den, men det jeg siger er bare at det ikke bringer tdw ret meget videre i processen at få den oplysning. Eller er du uenig i det? :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
21. november 2005 - 22:35 #19
Nej, overhovedet ikke.. der er bare ingen grund til at bruge den linie..

Hvis en newbie ser det, vil han/hun automatisk tro, at det altid skal med.. for du forklarer jo ikke hvad den linie gør (selv om det, for os, er åbenlyst).

/theSurfer
Avatar billede softspot Forsker
21. november 2005 - 22:53 #20
Princippielt synes jeg denne debat er lidt uinteressant, i den aktuelle kontekst, men trods det vil jeg blot afsluttende bemærke, at det ikke er nogen katastrofe at man specificere dette page-directive, ja, faktisk vil jeg gå så langt som til at sige, at det ligefrem er god skik - så er der ingen der er i tvivl om hvilket sprog siden som udgangspunkt skal forventes at være lavet i (selvom man nok hurtigt finder ud af det hvis man kigger på koden).

Uanset hvad, så synes jeg det er tdw's respons som må være det allermest interessante i denne tråd - for at vi kan komme videre. :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
21. november 2005 - 22:54 #21
:-)

/theSurfer
Avatar billede tdw Nybegynder
22. november 2005 - 13:05 #22
Jamen jeg kan slet ikke finde mappen inetpub :S
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. november 2005 - 10:15 #23
Så er IIS højst sandsynligt ikke installeret.. med mindre at inetpub er installeret et andet sted..

/theSurfer
Avatar billede tdw Nybegynder
23. november 2005 - 13:20 #24
Hvordan skal jeg så få det installeret? Jeg kan ikke finde det på XP cd'en.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. november 2005 - 19:15 #25
hmm.. det virker mystisk.. den burde være der.. her er en guide (engelsk):

http://www.webwizguide.com/asp/tutorials/installing_iis_winXP_pro.asp

Jeg ved ikke, om man kan starte installationen direkte fra cd'en..

/theSurfer
Avatar billede tdw Nybegynder
23. november 2005 - 20:13 #26
Det virker heller ikke. Der ligger slet ikke IIS på cd'en?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
23. november 2005 - 23:43 #27
Aner det ikke.. Hos mig er der IIS i menuen, i Tilføj Fjern Programmer (som Windows komponent)..

/theSurfer
Avatar billede tdw Nybegynder
24. november 2005 - 17:57 #28
Der er ingeting hos mig :S
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. november 2005 - 21:38 #29
Så ved jeg ikke lige, hvad man skal gøre..

/theSurfer