Avatar billede danino Nybegynder
21. november 2005 - 16:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Onload problem - måske

Jeg har et popupvindue, hvori man kan skrive en emailskabelon. Når man så trykker submit, vil jeg gerne have hovedsiden (som har åbnet popup'en) til at gå til en bestemt adresse, samt popup'vinduet til at lukke. Jeg har forsøgt med følgende kode:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
  <title>Opret emailskabelon</title>
  <link rel="stylesheet" type="text/css" href="/job/style/style.css">
  <meta content="text/html; charset=iso-8859-1" http-equiv="Content-Type">
  <meta http-equiv="Cache-control" content="no-cache">
  <meta http-equiv="Pragma" content="no-cache">
  <script type="text/javascript" src="/job/javascript/functions.js"></script>
  <script type="text/javascript" src="/job/javascript/selectbox.js"></script>
</head>
<body onload="OnLoad()" link="#000099" vlink="#000099" alink="#003399" style="margin-top: 5px;"><script type="text/javascript">
    <!--
    function OnLoad()
    {
        windown.opener.location = 'editemails.php?sub=emailtemplates&category=Nyhedsbreve&template=test36';
        window.close();
    }
    -->
    </script><h1>Opret ny skabelon</h1><br>
<form name="templateform" action="/job/admin/newemailtemplate.php" method="post">
Vælg kategori&nbsp;<select size="1" name="category"><option value="Nyhedsbreve">Nyhedsbreve</option>
<option value="endnu nyere navn">endnu nyere navn</option>
<option value="Kandidater">Kandidater</option>
<option value="Virksomheder">Virksomheder</option>
</select>
<br><br>Skriv titlen på den nye skabelon&nbsp;<input type="text" name="title" size="30"><br><br>
<input type="submit" onclick="return checkforname('Du skal skrive et navn til skabelonen');" name="newtemplatesubmit" value="- Gem denne email -"><br>
<div><input type="hidden" id="newemail" name="newemail" value="" /><input type="hidden" id="newemail___Config" value="" /><iframe id="newemail___Frame" src="includes/fckeditor/editor/fckeditor.html?InstanceName=newemail&amp;Toolbar=Default" width="100%" height="300" frameborder="no" scrolling="no"></iframe></div></form>
</body></html>

... onload funktionen er der selvfølgelig ikke når popup'en bliver åbnet - først når man trykker submit (vha. PHP)
Avatar billede psykochicken Nybegynder
21. november 2005 - 21:51 #1
Du kan vel starte med at ændre windown.opener til window.opener ;o)
...så tror jeg heller ikke det er en god ide at give en funktion navnet "onload" !

og hvorfor forsøger du at lukke vinduet på onload ?? - skal koden ikke først fyres af, når du submitter formen ?
Avatar billede psykochicken Nybegynder
21. november 2005 - 21:52 #2
oh - så ikke lige din sidste linie, men hvorfor ikke fyre den af på onsubmit i stedet ?
Avatar billede danino Nybegynder
21. november 2005 - 22:36 #3
jeg ændrer lige trykfejlen i morgen... :)

Grunden til at den ikke er på onsubmit er, at jeg gerne vil submitte formen rigtigt, så PHP koden kan indsætte den tekst man har indtastet i databasen.
Avatar billede roenving Novice
21. november 2005 - 23:07 #4
F.eks.

<body link="#000099" vlink="#000099" alink="#003399" style="margin-top: 5px;">
<script type="text/javascript">
window.onload = function (){
  opener.location.href = 'editemails.php?sub=emailtemplates&category=Nyhedsbreve&template=test36';
  self.close();
}
</script>

-- hvorfor bruger du iøvrigt html3.2 til at sætte farver på dine links, når du aligevel bruger html4.01-doctype og også har et stylesheet ?-)

Med css vil dette
<body link="#000099" vlink="#000099" alink="#003399" style="margin-top: 5px;">

-- se sådan ud i dit stylesheet:

body{margin-top:5px;padding:0;}
a, a:link, a:visited{color:#009;}
a:hover,a:active{color:#039;}
Avatar billede danino Nybegynder
22. november 2005 - 15:58 #5
Tak roenving :)

Dit forslag virker fint, og jeg har i øvrigt rettet det html til css... Det er noget gammel kode, som jeg har brugt, og har ikke tænkt så meget over det - men tak fordi du gjorde mig opmærksom på det, så det kan blive rettet :)

Læg endelig et svar
Avatar billede roenving Novice
22. november 2005 - 16:14 #6
Oki, men det er vel en deler, kyllingens forslag var jo også vigtig !-)

Velbekomme '-)
Avatar billede danino Nybegynder
22. november 2005 - 16:30 #7
Hmm... faktisk ser jeg først nu følgende: "window.onload = function ()" :-)

Jeg rettede bare indholdet af funktionen, og det virker fint... :-)

Med hensyn til kyllingen: Hvis du gerne vil dele med kyllingen må håbe han snart ligger et svar også så... For ellers får du alle point'ene... Men vi giver ham lige lidt tid...  :)
Avatar billede psykochicken Nybegynder
22. november 2005 - 19:36 #8
Tak for tilbuddet, men jeg skal ikke have point for en "sidebensbemærkning".
Giv pointene til mesteren ;o)

/psc
Avatar billede danino Nybegynder
23. november 2005 - 13:44 #9
Hermed gjort.. :) og tak igen...
Avatar billede roenving Novice
23. november 2005 - 14:04 #10
-- og jeg takker for point ;~}