Avatar billede larsvn Nybegynder
21. november 2005 - 15:28 Der er 1 løsning

Dynamisk parameter til Reporting Services - tabelnavn ?

Jeg har et setup hvor en tilfældigt navngivet temporær tabel indeholder nøgler til en udvælgelse. Udvælgelsen foregår ved at anvende "ID In (select ID from MinTemporæreTabelsNavn)". Min applikation gemmer en liste af sådanne tabelnavne i session.

Nu skal disse udvælgelses-tabeller også anvendes ifm. Reporting Services. en RS-rapport kan modtage alm. skalare værdier i den url der genererer rapporten, men hvodan overfører man et tabelnavn og påsætter ovennævnte ekstra betingelse i den/de i RS fast definerede datasæt ??

Al hjælp modtages med kyshånd.
Avatar billede larsvn Nybegynder
21. april 2006 - 09:00 #1
Det blev løst ved at anvende en stored procedure som datakilde, en sp med argument(er).

Desværre har VS 2k3 en bug der medfører tab af alle feltinformationer, hvilket ødelagde opsætningen. Kun ved at klippe-klistre informationen fra RDL-filen før skift fra tab/view til sp, og efterfølgende genindsættelse sammesteds, blev det muligt.

Men når alt dette er på plads, så virker det perfekt.