Avatar billede cfs6254 Nybegynder
21. november 2005 - 13:22 Der er 2 kommentarer

Forbindelse er ustabil på enkelt PC (Trådløst netværk)

Jeg er ved at gå helt kold over min ene PC hvorfor jeg søger hjælp herinde.

Problemet:
Når jeg starter min computer op vil den til tider ikke logge på min router før den har stået en times tid eller mere, så kommer den pludselig på. Den kan sagtens se SSID men kan ikke forbinde. Når man trykker på OPRET FORBINDELSE står den bare og prøver at forbinde men der sker intet. Jeg kan også se at den ikke har nogen IP (CMD-->IPCONFIG /ALL)
Nogle gange kommer den på med det samme, men så risikerer jeg at den ryger af før eller siden. Den connecter så med det samme igen som regel, men til tider falder den helt af og så er problemet det samme som når jeg starter op og den ikke vil connecte.
Til tider kan jeg have held med at tildele en fast ip, men det er altid på lånt tid.
Jeg har 3 andre pc-ere med trådløst netkort (1 af dem med samme slags som den der har problemer) og der er ingen af de 3 der har lignende problemer.

Hvad jeg har prøvet at gøre:
- At reinstallere min PC (Via et ghost image)
- At bruge et andet netkort (Har et reserve af samme type)
- At rykke pc'en fysisk til det sted hvor en af de andre der ingen problemer har står
- At sætte netkortet i en anden PCI port
- At genstarte routeren (Ved at tage strømmen af den)
- At virusscanne (Mcaffee v-svan)
- At tjekke for spyware (Spy-bot & Ad-aware)

jeg tror det er de ting jeg har prøvet som allesammen har det tilfælles at det ikke hjælper det store.

Min PC:
CPU:        Intel Pentium IIII 3.0 3000 Mhz
CPU Køler:  ZALMAN CNPS 7000B-Cu
Bundkort:  MSI 865PE-NEO2-V
RAM:        Kingston Dual DDR 3200, 1024 MB
Grafikkort: Nvidia Club3D Geforce 6600GT
Harddisk:  Seagate 2*80 GB

CD/DVD brænder:  LITEON SOHW - 1653S DVD brænder
Internet forbindelse: 2048/512
Lydkort: Creative labs sound blaster 1024
Skærm: LG electronics 1710S
Kabinet: Chieftec Dragon DG-01B-D-U
Operativsystem: Windows XP Pro
Andre komponenter: TerraTec Cinergy 400 TV
Netkort: Linksys Wireless netkort (WMP54G V2)
Router: Linksys WRT54G V 2.2

Det skal siges at hvis jeg installerer helt fra bunden af med en CD, så hjælper det som regel et givent stykke tid.
Jeg har derfor mistanke om at det er en Windows patch der laver balladen da mit Ghost Image er lavet efter jeg har opdateret windows.

Er der nogle der kan komme med et godt forslag til at komme det til livs??
Avatar billede tjiggan Nybegynder
24. februar 2006 - 13:47 #1
Prøv at deaktivere McAfee fuldstændig.
Avatar billede cfs6254 Nybegynder
31. maj 2006 - 20:38 #2
svar