Avatar billede mortensorensen Nybegynder
22. april 2001 - 18:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Replace eller noget

Hej.. Jo, problemet er at jeg har en session der f.eks. indeholder \"a,b,c,d,a,\" og så vil jeg gerne slette et A der i.. så tænkte jeg jo at man kunne bruge replace(session,\"a\",\"\") men så sletter den jo begge A\'er... Hvordan kan jeg slette f.eks. det første A? Jeg kan godt - hvis det er nødvendigt sige at det er bogstav nr. 5 der skal slettes..

Nogen ideer?
Avatar billede dudal Nybegynder
22. april 2001 - 18:08 #1
Hvis det skal være det første af et givent bogstav kan du bruge:

replace(session,\"a\",\"\",1,1)

/dudal
Avatar billede dudal Nybegynder
22. april 2001 - 18:12 #2
Eller hvis du vil bruge et tal:

Function DeleteAtPosition(pos)
ArrTest = SPLIT(session,\",\")
FOR I = 0 TO UBOUND(ArrTest)
If I <> pos-1 Then
strOut = ArrTest(I) & \",\"
End If
NEXT
Session(\"bla\") = strOut
End Function

Kald så DeleteAtPosition(5)

/dudal

Avatar billede mortensorensen Nybegynder
22. april 2001 - 18:31 #3
replace(session,\"a\",\"\",1,1)

kunne godt lyde rigtigt :-).. hvad gør 1,1?
Avatar billede dudal Nybegynder
22. april 2001 - 18:39 #4
Replace(expression, find, replacewith[, start[, count[, compare]]])

Første 1 betyder at den starter med at replace ved tegn1, andet 1 betyder at den kun replacer den første den støder på.

/dudal
Avatar billede mortensorensen Nybegynder
22. april 2001 - 20:04 #5
vildt