Avatar billede dalle16 Nybegynder
20. november 2005 - 23:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

net send problem

Hejsa derude...

Jeg har et lille "problem", jeg har lært kommandoen i cmd "net send computernavn text" men den siger at aliaset ikke findes i netværkert....

Det kører over et trådløst netværk der kører internettet også, hvor vi er 3 computere på.

Routeren er denne : Netgear WGR614 v2

Ville bare høre om man skal sætte porte op til det eller hva man skal for at få det til at fungere....

Og ja jeg er sikker på at den computer jeg sender til hedder det jeg skriver :D
Avatar billede lysemose Nybegynder
21. november 2005 - 05:56 #1
Du skal sørge for at servicen/tjenesten Messenger kører på lokalt og remote.

Højre klik på Denne Computer --> Administrer --> Tjenester --> Messenger --> Højre klik --> Egenskaber --> Starttype skal sætte til automatisk --> Start service

Efter Windows XP SP2 er servicen deaktiveret som standard

lysemose
Avatar billede wave Nybegynder
21. november 2005 - 09:16 #2
Net send er en gammel NetBios kommando. Du skal på win 98/2000 aktivere protokollen Netbios. på win Xp kan du installere NWlink som er netbios kompatibel.. du kan også
køre NetBios over TCP/IP.
Ydeliger information kan du finde her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q168893#XSLTH3120121123120121120120
Avatar billede wave Nybegynder
21. november 2005 - 09:39 #3
har lige checket lysemoses svar :o) tilsyneladende kører messinger servicen over TCP/IP så det rigtige svar er lysemose såfremt du kører XP, hvis du kører 98 / win 200 skal du installere netbios protokollen.

nemmere måde at komme til services styring er at klikke: start>kør og så skrive services.msc og så trykke enter.
Avatar billede dalle16 Nybegynder
21. november 2005 - 10:00 #4
Tak for hjælpen jeg troede det var routerens skyld der kan man bare se...
Jeg kører med Windows XP SP 2