Avatar billede s_j Nybegynder
20. november 2005 - 23:17 Der er 10 kommentarer

Mislykket installation af scanner

Hej.

For omkring en måned siden købte jeg en ny PC med "Windows XP" installeret. Jeg købte omkring år 2000 en skanner ved navn "Snapscan 1212" af mærket "Agfa".

Nu er det så, at jeg gerne vil installere denne skanner på min nye PC, men det kan jeg ikke, for noget går galt.

Jeg har forsøgt ved hjælp af installations-cd'en til scanneren at installere scanneren på min PC - efter installationen kommer min PC frem med meddelelse om, at scanneren på fin vis er installeret på min pc. Men når jeg så med musen klikker på Scanner-ikonet for at åbne mit scanner-program, kommer følgende fejl-meddelelse frem på skærmen: "An unexpected eror has occured. The aplication is unable to to recover and will close. Contact the vendor if the problems persits." Og hermed kan jeg ikke komme ind i scanner-programmet og dermed bruge min scanner.

Hvad skal jeg gøre for at få min scanner til at arbejde sammen med min pc?

Hilsen Jan.
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. november 2005 - 00:09 #1
Visse scanner installationsprogrammer vil ikke have, at scanneren er koblet på, så prøv at afinstallere igen, og så installerer du uden scanneren tilkoblet.
Avatar billede s_j Nybegynder
21. november 2005 - 01:11 #2
Tak for svar - har netop prøvet at afinstallere programmet og installere det igen uden scanneren tilkoblet. Dette hjalp ikke.
Avatar billede s_j Nybegynder
21. november 2005 - 01:16 #3
Kan det have noget at gøre med at installations-cd'en er fra april 1999 (står på cd'en, at den er derfra) og at den dermed er for gammel til at kunne arbejde sammen med et nyt system som "Windows XP Home Edition?
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. november 2005 - 01:19 #4
Undskyld det så jeg ikke. Det er jo en ældre sag, og derfor ville jeg nok prøve at finde en her: http://www.driverguide.com/
Avatar billede s_j Nybegynder
21. november 2005 - 02:15 #5
Tak for forslag. Har på driverguide.com fundet en fil, der skulle passe og har downloadet denne. Men nu når jeg med musen klikker på dette netop downloadede program til at bruge scanneren, kommer denne meddelelse frem på skærmen:

"A communication problem occured. Open the log file to find out more"
Avatar billede s_j Nybegynder
21. november 2005 - 02:53 #6
Ifølge websiden http://www.agfa.com/digicam_scanner_drivers/index.html (fandt siden ved en søgning på Google) kommer jeg ikke til at få min scanner, der hedder "Agfa Snapscan 1212p" til at arbejde sammen med mit "Windows XP-system", for på websiden står blandt andet:

"Not every camera/scanner supported!

Windows XP
Windows XP does not support the scanners with parallel ports:
SnapScan EZ, SnapScan 310 p, SnapScan 1212 p, SnapScan 1200 p.

Agfa will not make XP drivers in the future for these scanners as it stopped its desktop scanners and digital camera business in September 2001.

Så det ser ud til at jeg kommer til at investere i en ny scanner...
Avatar billede s_j Nybegynder
21. november 2005 - 02:59 #7
Avatar billede majsmarken Nybegynder
21. november 2005 - 05:40 #8
... jeg har haft den samme scanner og 'opgav' også at få den til at spille sammen med XP ...
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. november 2005 - 18:59 #9
Så er det jo rart, at en ny ikke koster alverden  ;-)
Avatar billede s_j Nybegynder
19. januar 2006 - 03:26 #10
Nu har jeg købt mig en ny scanner, der kan spille sammen med Windows XP...