Avatar billede yojegergangsta Nybegynder
20. november 2005 - 14:27 Der er 3 kommentarer

Få fat i brugernavn

Jeg har en tabel der hedder gæstebog hvor jeg gemmer forfatteren af beskeden med deres bruger id. Men henter jeg så navnet ud i min gæstebog ud fra kun id'et?
Avatar billede jaw Nybegynder
20. november 2005 - 14:30 #1
Jeg ville lave en join:

$query = "SELECT gaestebog.*, brugere.navn FROM gaestebog LEFT JOIN brugere ON gaestebog.brugerid = brugere.id WHERE gaestebog.id = ".$_GET['id']." ORDER BY gaestebog.id ASC";

...hvis jeg forstår dig ret.
Avatar billede yojegergangsta Nybegynder
20. november 2005 - 14:51 #2
svar jaw
Avatar billede jaw Nybegynder
20. november 2005 - 14:57 #3
Svar :) Fik du det til at funke?