Avatar billede freaky Nybegynder
22. april 2001 - 15:38 Der er 16 kommentarer

Windows Scandisk: Alvorlig undtagelse ved port X...!

Hver gang, jeg har været inde på en bestemt hjemmeside og efterfølgende skal lukke min computer via \"Start\" & \"Luk computeren\", går min skærm i blåt (Windows Scandisk) og fortæller mig, at der er sket en alvorlig undtagelse ved en eller anden port. Det tyder på, at der er tale om en firewall på den hjemmeside, som min computer ikke \"harmonerer\" med. Spørgsmålet er så:

HVORDAN UNDGÅR JEG AT SKULLE ENDE I DEN SITUATION MED WINDOWS SCANDISK, HVOR JEG BLIVER NØDT TIL ENTEN AT VÆLGE \"RESET COMPUTEREN\" ELLER AT SLUKKE DEN MANUELT PÅ DEN SORTE KNAP BAGPÅ KABINETTET????? FOR GØR JEG DET, VIL COMPUTEREN KØRE SCANDISK, NÅR DEN ÅBNES IGEN OG TÆLLE OP TIL 100 %!!! OG OFTE ENDER JEG MED AT SKULLE TAGE STILLING TIL EN MASSE MÆRKELIG BYTE, SOM SCANDISK HAR FUNDET PÅ COMPUTEREN, HVOR DEN FORESLÅR MIG AT OPRETTE EN FORTRYDELSESDISKETTE...! ALT DETTE ER MEGET IRRITERENDE, OG DETTE PROBLEM VIL JEG GERNE AFHJÆLPES. HVORDAN GØR JEG?????

Mvh. Freaky  :-)
Avatar billede okay Nybegynder
22. april 2001 - 15:40 #1
har du prøvet at formatere din harddisk ??

hvis Ja..

så installere lige et virus program...måske panda anit virus...
Avatar billede okay Nybegynder
22. april 2001 - 15:40 #2
du får lige et svare :) måske hjælper det
Avatar billede freaky Nybegynder
22. april 2001 - 15:44 #3
Hvordan formaterer jeg så min Harddisk?

Mvh. Freaky  :-)
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
22. april 2001 - 15:45 #4
Gå ud i ms dos og skriv

format c:

det sletter dog alt på din harddisk så du skal installere windows , programmer osv igen
Avatar billede freaky Nybegynder
22. april 2001 - 15:49 #5
Jeg har da ikke lyst til at få slettet alt på min harddisk ... der ligger vigtige dokumenter, billeder og musik...!

Der må da være en anden måde at gøre det på???

Mvh. Freaky  :-)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
22. april 2001 - 15:52 #6
der findes bestemte hjemmesider der er lavet med det formål at får din pc\'er til at gå ned med et hult drøn! lad være med at besøge den slags sider mere end een gang :) ofte kan det hjælpe at bruge windows update (start-knappen - windows update) og få opdateret diverse komponenter i styresystemet!!
mht. scandisk! grunden til at den starter op er, at systemet var igang med at skrive til harddisken da computeren gik ned! dette medførte at cluster-størrelsen vises forkert på harddisken og scandisk vil derfor forsøge at rette fejlen automatisk! lad den endelig køre færdig ellers kan du få problemer senere hen! når den siger den har fundet data og blablabla, så vælg at slette dem og vælg uden fortryd! diss data kan alligevel ikke bruges selv om de bliver gemt på en diskette!
Håber du blev lidt klogere :)
Avatar billede arne_byste Nybegynder
22. april 2001 - 16:27 #7
Hvad er adressen til denne hjemmeside?
(Lettere at sætte sig ind i dit problem, hvis man selv har prøvet det)

-Er det SÅ vigtigt at besøge denne destruktive side???
Avatar billede elhamame Nybegynder
22. april 2001 - 16:28 #8
har du windows 98? og en compaq?
Avatar billede okay Nybegynder
22. april 2001 - 16:49 #9
du må hellere prøve at installere et virus program..
Avatar billede freaky Nybegynder
22. april 2001 - 17:43 #10
Adressen på hjemmesiden er:

www.audiogalaxy.com

Jeg har Windows 98 og en Fujitsu PC!

Jeg har installeret Norton Anti Virus!

Jeg har i dag netop fået opdateret min Internet Explorer til version 5.5, og nu synes problemet næsten at være blevet endnu værre...! Hvad gør jeg??

Mvh. Freaky  :-)
Avatar billede elhamame Nybegynder
22. april 2001 - 17:50 #11
jeg siger kun hvis
Avatar billede elhamame Nybegynder
22. april 2001 - 17:50 #12
jeg siger kun hvis
Avatar billede hvid Nybegynder
22. april 2001 - 23:35 #13
Få fat i Norton Utilities 2001(NU), og kør Norton Windoctor. Den skulle rette de fleste af dine windows-fejl. NU kan downloades på www.tucows.com.
Kør herefter Norton Diskdoktor, og til sidst Speed Disk.
NU kan indstilles til at køre i stedet for scandisk, og den retter en del flere fejl.
Held og lykke.
Avatar billede freaky Nybegynder
16. maj 2001 - 18:35 #14
Tak for rådet, hvid! Før jeg skulle til at downloade Norton Utilities 2001 inde på Tucows hjemmeside, så jeg en linie, der lød: Price: 49,95$. Koster det virkelig ca. 400 kr. at downloade NU ... eller har jeg misforstået noget???
Avatar billede makse Nybegynder
17. maj 2001 - 01:57 #15
Er det den her fejl du får. Fatal Exception Error 0E at 0028:C00063A5 in VxD VMM (01)
Læs http://www.techadvice.com/w98/errors/1/er_00050.htm eller http://www.techadvice.com/w98/E/errors_vmm.htm
Avatar billede makse Nybegynder
28. juli 2001 - 00:48 #16
Husk at lukke spørgsmålet.