Avatar billede shadowman87 Nybegynder
19. november 2005 - 18:29 Der er 5 kommentarer

samme brugernavn på hvert sit domain

Hej Alle.

Er det muligt på en måde at lave flere bruger navne som køre på hvert sit domain?

eks.

jeg har en bruger som hedder thomas som henter post på thomas@domain1.dk men vil også godt ha en anden bruger der hedder thomas som henter post fra thomas@domain2.dk

er det muligt?

undskyld hvis beskrivelsen ikke er så god. så spørg endelig hvis der er det mindste i er i tvivl om.

på forhånd tak.
Avatar billede shadowman87 Nybegynder
19. november 2005 - 18:42 #1
skal siges exchangen køre på en SBS 2003
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2005 - 19:23 #2
Du kan ikke have 2 brugere med det samme brugernavn. Men du kan godt have en bruger med en e-mailadressen: thomas@domain1.dk og en anden bruger med e-mailadressen: thomas@domain2.dk. Det er bare at oprette e-mail'en på den pågældende bruger's konto.
:-)
Avatar billede shadowman87 Nybegynder
19. november 2005 - 20:59 #3
Det har jeg fundet ud af man kan, det er bare ikke det jeg ønsker :(

Ville godt ha det sådan så man kan oprette brugere adskilt fra hinanden, altså i hvert deres domain.
Hvilket jeg ikke kan se mig ud af, da den opretter brugere lokalt.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
19. november 2005 - 21:52 #4
Avatar billede shadowman87 Nybegynder
19. november 2005 - 23:31 #5
synes ikke at jeg fandt mit svar i linket, desværre, men fandt da ud af nogle andre små ting.

Så søgningen fortsættes, så, sidder der en der ude med det gyldne svar, eller den gyldne løsning, vil det være meget værdsat :)

På forhånd tak.