Avatar billede henrikgotfred Nybegynder
19. november 2005 - 16:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

dual boot med 2 gange xp

Hej
Jeg har xp-prof installeret på hdd1 (c-drev) og xp-home på hdd2 (d-drev)

Hvordan konfigurerer jeg min boot.ini, så jeg har dualboot-menu?

Min boot.ini ser sådan ud:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional"
/noexecute=optin /fastdetect
Avatar billede gratis Nybegynder
19. november 2005 - 16:27 #1
prøv og se om dette ka gøre det:

skriv, msconfig,vælg faneblad: BOOT.INI og klik på"'Kontroller alle startstier". Windows vil nu selv slette den/de ugyldige startstier i boot.ini , spørgsmålet er så om den osse opretter...

her er mere info omkring emnet, http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no8
Avatar billede plazm Nybegynder
19. november 2005 - 16:30 #2
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect
multi(0)disk(1)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home" /noexecute=optin /fastdetect
Avatar billede henrikgotfred Nybegynder
19. november 2005 - 16:45 #3
Tak skal du ha' plazm. Dit forslag virker. Jeg forsøgte mig selv med nedenstående:
d:\windows="home"

Kan du fortælle mig om det gør nogen forskel.
Læg ellers et svar til mig.

/gotfred
Avatar billede plazm Nybegynder
19. november 2005 - 16:49 #4
Forskellen er at du ikke fortæller bootloaderen om den skal bruge disk 1 eller disk 2, hvilken partion windows mappen ligger på.. så det ville, så vidt jeg ved ikke virke.
Avatar billede henrikgotfred Nybegynder
19. november 2005 - 16:51 #5
ok, jeg fortæller dog at systemet ligger på d-drevet, så måske er det derfor det virker.

Jeg har valgt din løsning, da det nok er den mest korrekte.