Avatar billede laserjo Nybegynder
19. november 2005 - 15:20 Der er 12 kommentarer

Problem med hastighed med wireless internet

Har lige fået trådløst Internet.
Men min hastighed er blevet lavere.
Har 4092/512 forbindelse men downloder nu kun med 100 på
sider hvor jeg før downlode med 300.
Har prøvet at teste mit Internet med TDC`s hastigheds måling og der var den OK. Men min ven siger at den kun måler fra deres server til mit modem og ikke i mellem min computer og trådløse ruter.
I min status for Lan Internet skriver den at jeg har 54 mbps hvilken min router også står til som det højeste. Så jeg håber at i kan hjælpe

Router Zyxel 334wt
USB adapter Zyxel G-220
Og jeg Køre med XP

V/H Jess
Avatar billede kenp Novice
20. november 2005 - 21:10 #1
din router kan nu klare 108 mbit...

Den tester din forbindelse hel ned til din computer når du laver en test på tdc.. eneste rigtige måde at teste er via en stor fil som det lyder som du har prøvet..

Hvordan er forbindelsen hvis du køre med kabel direkte på den? har du sikret din forbindelse?
Avatar billede laserjo Nybegynder
21. november 2005 - 00:33 #2
Jeg har tjekket med kabel. Og der er den hurtigere.
Men har lige prøvet med at hente store filer fra forskellige sider på en gang
Så downloder den med 320.
Men når det er enkelt sider som plejer at værer hurtige så gå den kraftig ned i fart.
Det er ligsom at den prøver at spare lidt på farten og ikke bare downloder med fuld kraft.
Avatar billede kenp Novice
21. november 2005 - 08:25 #3
Du skulle vel ikke have aktiveret båndbredde kontrol? på dit wireless? for det lyder det som om siden din hastighed ikke er bedre.
Avatar billede laserjo Nybegynder
21. november 2005 - 17:33 #4
Jeg har kikket i setupen
"Bandwidth management" Er ikke aktiv.
Jeg synes at der er mange setup muligheder men jeg har ikke meget forstand på det så det meste står som den er satup fra starten.
Avatar billede kenp Novice
21. november 2005 - 19:20 #5
Det lyder nu ganske mystisk... men har du lokal netværk mellem dine computere? hvis ja hvordan går trafikken så imellem dem? (har du prøvet den nyeste firmware?)
Avatar billede laserjo Nybegynder
23. november 2005 - 00:00 #6
Jeg har kun en computer. Men vil he en bærbare computer inde længe.
Det med firmware har jeg ikke prøvet. Det vil jeg da lige tjekke..
Avatar billede kenp Novice
23. november 2005 - 08:48 #7
ja jeg køre ihvertfald med nyeste og har ikke nogle problemer på min.
Avatar billede laserjo Nybegynder
26. november 2005 - 14:27 #8
Har nu den nyese firmware på. Men det blev forbindlsen ikke bedere af.
Avatar billede kenp Novice
26. november 2005 - 14:43 #9
du skulle vel ikke have aktiveret qos som routeren også understøtter? (du kan finde det under wireless også sidste faneblad)
Avatar billede laserjo Nybegynder
04. december 2005 - 19:11 #10
nej det har jeg ikke.
Har nu skifted det ud med mit gamle udstyr igen. Har haft en til at se på det men han kunne heller ikke få det til at virke optimalt..

Hvis du kommer med et svar får du point som tak for hjælpen.

V/H Jess
Avatar billede kenp Novice
04. december 2005 - 19:19 #11
nej det er så lige meget. behold du dem selv.
Avatar billede laserjo Nybegynder
04. december 2005 - 20:58 #12
lukker