Avatar billede thomas3871 Nybegynder
19. november 2005 - 14:35 Der er 13 kommentarer

msn.dk som startside i Explorer

Bruger MSIE 6.0 sp 2 på en Win XP Pro sp 2 platform og vil ikke have msn.dk som startside. Selvom jeg ændrer indstillingerne til fx Google eller :blank, har Explorer ændret startsiden tilbage til msn.dk, næste gang jeg tænder compuetren. Samme sker, når jeg har kørt diskoprydning og ryddet op i cache, temp. internet files osv. Problemet er først opstået for nylig efter Microsoftdusendte en række opdateringer via Windows Update. Nogen, som har samme problem, og har et forslag til at løse det?

Mvh. Thomas
Avatar billede trekkies Juniormester
19. november 2005 - 14:39 #1
Lyder som om du har noget snavs på din computer.

Har du prøvet at kører Spybot eller Ad-Aware?

Hvis ikke, så kan du hente dem her:
Spybot:
http://fileforum.betanews.com/sendfile/1043809773/1/spybotsd14.exe

Ad-Aware:
http://www.download.com/3000-2144-10045910.html?part=69274&subj=dlpage&tag=button
Avatar billede ebe Praktikant
19. november 2005 - 16:18 #2
prøv med hijack this, men du skal vist slå system restore fra inden.
Avatar billede thomas3871 Nybegynder
19. november 2005 - 17:06 #3
Tak, men jeg er nu ret sikker på, jeg ikke har ad- eller spyware i systemet. Min pc er "godt beskyttet" og bliver scannet en gang om ugen for både ad- og spyware samt virus. Desuden er det jo ikke fordi, jeg bliver re-directed til rigtig grimme sites, men "kun" Microsofts eget MSN-websted. (Hvilket dog i sig selv er irriterende nok...) Tror snarere, der er en eller anden aggressiv Microsoft-indstilling et sted, som har sneget sig ind med de seneste Windows-updateringer. Det er jo ikke første gang, Bill G & Co. gør det svært  (eller umuligt) for alm. pc.brugere at slippe for alt Microsofts såkaldte "added value" som fx Messenger, Media Player, søgesiden MSN Search når man laver slagfjel i en URL... Andre forslag?
Avatar billede trekkies Juniormester
19. november 2005 - 17:11 #4
Du kan prøv det som ebe skriver, med en HijackThis, her er et link:
HijackThis:
http://files2.majorgeeks.com/files/f3ac63c91272f19ce97c7397825cc15f/spyware/hijackthis.zip
Lige lidt hjælp til HijackThis:
Unzip filen og åben exe filen, Klik på Scan, når at den er færdig, så skal du klikke på Save Log, så gemmer du den et sted, logen kan nu åbnes i en tekst program f.eks. Notepad, Kopier det hele her ind, så vil en kigge på den.

Du har ret i det med Microsoft :)
Det er også der for at jeg ikke bruger IE og Messenger.
Avatar billede trekkies Juniormester
19. november 2005 - 17:14 #5
P.S.
DU MÅ IKKE SELV FJERN NOGET I LOGGEN.
Avatar billede thomas3871 Nybegynder
19. november 2005 - 17:32 #6
Ok, trekkies - tak for tippet. Log'en kommer her:
---START---

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\ibmpmsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
C:\PROGRA~1\TRENDM~1\INTERN~1\PcCtlCom.exe
C:\WINDOWS\System32\QCONSVC.EXE
C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\PROGRA~1\TRENDM~1\INTERN~1\Tmntsrv.exe
C:\PROGRA~1\TRENDM~1\INTERN~1\tmproxy.exe
C:\WINDOWS\system32\TpKmpSVC.exe
C:\Programmer\IBM ThinkVantage\Rescue and Recovery\rrservice.exe
C:\Programmer\IBM ThinkVantage\Common\Scheduler\tvtsched.exe
C:\Programmer\IBM ThinkVantage\Common\Logger\logmon.exe
C:\PROGRA~1\TRENDM~1\INTERN~1\PccGuide.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
C:\WINDOWS\system32\TpShocks.exe
C:\PROGRA~1\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY\TPHKMGR.exe
C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\EzEjMnAp.Exe
C:\Programmer\IBM\Messages By IBM\ibmmessages.exe
C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\QCWLICON.EXE
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\PROGRA~1\ThinkPad\CONNEC~1\QCTray.exe
C:\Programmer\IBM ThinkVantage\Client Security Solution\cssauth.exe
C:\Programmer\IBM ThinkVantage\SafeGuard PrivateDisk\pdservice.exe
C:\Programmer\Multimedia Combo Set\MouseDrv.exe
C:\Programmer\Multimedia Combo Set\PS2USBKbdDrv.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\Program Files\Digital Line Detect\DLG.exe
C:\Programmer\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY\TPONSCR.exe
C:\Programmer\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY_1\TpScrex.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\WINDOWS\System32\1XConfig.exe
C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\OUTLOOK.EXE
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Documents and Settings\Thomas Rolsted\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\akhlho24.default\extensions\{9A2D4708-9C13-47d3-9620-5617DC48C5FF}\components\Skype4FF.exe
C:\DOCUME~1\THOMAS~1\LOKALE~1\Temp\Midlertidig mappe 1 for hijackthis.zip\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://windowsupdate.microsoft.com/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: DriveLetterAccess - {5CA3D70E-1895-11CF-8E15-001234567890} - C:\WINDOWS\system32\dla\tfswshx.dll
O4 - HKLM\..\Run: [S3TRAY2] S3Tray2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe irprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [TPKMAPHELPER] C:\Programmer\ThinkPad\Utilities\TpKmapAp.exe -helper
O4 - HKLM\..\Run: [TpShocks] TpShocks.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TPHOTKEY] C:\PROGRA~1\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY\TPHKMGR.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TP4EX] tp4ex.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EZEJMNAP] C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\EzEjMnAp.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [UC_Start] C:\Programmer\IBM\Updater\\ucstartup.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ibmmessages] C:\Programmer\IBM\Messages By IBM\\ibmmessages.exe
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateManager] "c:\Programmer\Fælles filer\Sonic\Update Manager\sgtray.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [dla] C:\WINDOWS\system32\dla\tfswctrl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QCWLICON] C:\Programmer\ThinkPad\ConnectUtilities\QCWLICON.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [BMMLREF] C:\Programmer\ThinkPad\Utilities\BMMLREF.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [BMMMONWND] rundll32.exe C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\BatInfEx.dll,BMMAutonomicMonitor
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMax4PNP.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAX] "C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe" /tray
O4 - HKLM\..\Run: [pccguide.exe] "C:\Programmer\Trend Micro\Internet Security 2005\pccguide.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BMMGAG] RunDll32 C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\pwrmonit.dll,StartPwrMonitor
O4 - HKLM\..\Run: [QCTray] C:\PROGRA~1\ThinkPad\CONNEC~1\QCTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [cssauth] "C:\Programmer\IBM ThinkVantage\Client Security Solution\cssauth.exe" silent
O4 - HKLM\..\Run: [PDService.exe] "C:\Programmer\IBM ThinkVantage\SafeGuard PrivateDisk\pdservice.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [WireLessMouse ] C:\Programmer\Multimedia Combo Set\MouseDrv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WireLessKeyboard ] C:\Programmer\Multimedia Combo Set\PS2USBKbdDrv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ibmmessages] C:\Programmer\IBM\Messages By IBM\ibmmessages.exe
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Digital Line Detect.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra button: Create Mobile Favorite - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\INETREPL.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\INETREPL.DLL
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Create Mobile Favorite... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\INETREPL.DLL
O11 - Options group: [JAVA_IBM] Java (IBM)
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1129064130658
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1129064755917
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O23 - Service: IBM PM Service (IBMPMSVC) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\ibmpmsvc.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Trend Micro Central Control Component (PcCtlCom) - Trend Micro Incorporated. - C:\PROGRA~1\TRENDM~1\INTERN~1\PcCtlCom.exe
O23 - Service: IBM PSA Access Driver Control (PsaSrv) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\PsaSrv.exe (file missing)
O23 - Service: QCONSVC - IBM Corp. - C:\WINDOWS\System32\QCONSVC.EXE
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
O23 - Service: Trend Micro Real-time Service (Tmntsrv) - Trend Micro Incorporated. - C:\PROGRA~1\TRENDM~1\INTERN~1\Tmntsrv.exe
O23 - Service: Trend Micro Proxy Service (tmproxy) - Trend Micro Inc. - C:\PROGRA~1\TRENDM~1\INTERN~1\tmproxy.exe
O23 - Service: IBM KCU Service (TpKmpSVC) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\TpKmpSVC.exe
O23 - Service: TSS Core Service (TSSCoreService) - IBM - C:\Programmer\IBM ThinkVantage\Client Security Solution\ibmtcsd.exe
O23 - Service: TVT Backup Service - Unknown owner - C:\Programmer\IBM ThinkVantage\Rescue and Recovery\rrservice.exe
O23 - Service: TVT Scheduler - Unknown owner - C:\Programmer\IBM ThinkVantage\Common\Scheduler\tvtsched.exe
---SLUT
Avatar billede trekkies Juniormester
19. november 2005 - 17:51 #7
Nu er jeg ikke den store log finder, men få en til at kigge på den.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
19. november 2005 - 18:08 #8
Loggen er ren. Prøv lige at nulstille dine webindstillinger (inkl. startsiden) i internet indstillinger | programmer. Genstart IE, og se om du ikke bestemme din startside bagefter.
Avatar billede trekkies Juniormester
19. november 2005 - 18:49 #9
forevernewbie:
Tak for det :)

Hvordan lærer man at finde de ting som ikke skal være i loggen?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
19. november 2005 - 19:16 #10
Avatar billede trekkies Juniormester
19. november 2005 - 19:18 #11
Tak for linket, kigger på det når at jeg får tid :)
Avatar billede thomas3871 Nybegynder
20. november 2005 - 14:42 #12
forever, det virkede!!! stor tak herfra
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
20. november 2005 - 15:05 #13
Velbekomme :)