Avatar billede mulkurul Nybegynder
19. november 2005 - 12:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Diskfejl under skrivning af en ny bootpost

My pc nægter at samarbejde.
Har slettet HD med killdisk og lavet en ny primær dos partition via fdisk og formatteret denne i dos.
MEN ved setup hænger installationsprogrammet windows XP fast med teksten windows starter.
Dette gælder også selvom jeg kører med de 6 windows floppy  boot disks.
Når jeg så forsøger at installere win 98, får jeg ovennævnte besked. "Installationsprogrammet kan ikke installere windows 98 på computeren, der blev fundet en diskfejl under skrivning af en ny boopost til den første harddisk."

Kan man bruge en sådan fejlmeddelelse til fejlsøgningen? og til at udbedre denne?

Det skal tilføjes at jeg tidligere har haft samme problem, uden at det var hardwarefejl, så det udelukker jeg også i første omgang.

mvh
Michael
Avatar billede fromsej Praktikant
19. november 2005 - 12:07 #1
Da du installerede XP, beholdt du så Fat32 formateringen?
Avatar billede mulkurul Nybegynder
19. november 2005 - 12:10 #2
du mener da jeg installerede xp i sin tid? Nej, jeg havde ntfs.
Avatar billede fromsej Praktikant
19. november 2005 - 12:15 #3
Jeg mener nu, jeg forstår det som om du har prøvet at installere XP først, hvis du så har ændret disken til NTFS, går det galt, det kan win98 ikke se.
Avatar billede mulkurul Nybegynder
19. november 2005 - 12:17 #4
nåeh, så er jeg med. Jeg for ikke lov til at installere xp, den loader de primære filer og hænger så fast, får slet ikke adgang til formattering etc.
Jeg prøvede blot win 98 i desparation :) da jeg så absolut foretrækker xp.
Avatar billede mulkurul Nybegynder
19. november 2005 - 12:18 #5
Jeg har efter råd herfra lavet en mbr via fdisk/ mbr i dos, uden at dette løste problemet.
Avatar billede fromsej Praktikant
19. november 2005 - 12:23 #6
Hent og lav en Ultimatebootcd, find det disktool der passer til din disk, få den tjekket ordentligt igennem.
http://ultimatebootcd.com
Avatar billede mulkurul Nybegynder
19. november 2005 - 12:26 #7
prøver jeg fluks, jeg er også ved at køre scandisk lige nu, men som sagt har jeg haft problemet før, og det var ikke en harddiskfejl, min kammerat fik den til at køre igen ved at flashe bios, hvilket jeg også har prøvet....
Avatar billede mulkurul Nybegynder
20. november 2005 - 11:54 #8
Alligevel en hardwarefejl, pillede perifere enheder fra een efter en, udtog lydkort, netkort etc. Ser ud til at det var lydkortet :(
ville dog stadig ikke boote fra CD rom, men det lykkedes via floppydisks.

mvh
Michael