Avatar billede tans Nybegynder
18. november 2005 - 22:56 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Min mus er blevet syg !

Jeg har en logitech mx510.
Den har opført sig ganske smukt i over et år, men nu er den begyndt at scrolle uden jeg har bedt den om det. Jeg mener selv at mine drivere er ok, så måske er den bare stået af. Hvis der er en eller anden der har haft det samme problem, eller har en løsning giver jeg gerne lidt point
Avatar billede laasby Nybegynder
18. november 2005 - 23:14 #1
Her er et forslag: Prøv at skifte underlag til f.eks. et blankt A4 ark
Avatar billede tans Nybegynder
18. november 2005 - 23:23 #2
forklaring ??
Avatar billede wannabesoldier Nybegynder
19. november 2005 - 00:27 #3
Jeg har også selv sådan en mus..... som jeg købte i den lokale computerbutik.... og den har der også været lidt problemer med..... men det ordnede sig af sig selv efter et stykke tid......
Avatar billede off-line Nybegynder
19. november 2005 - 02:06 #4
Flere, også jeg, har oplevet, at logitech mus opfører sig mærkeligt, men dit tilfælde
er da vist specielt. Det er altid et forsøg værd, at slette driveren helt i enheds-
håndtering, og så genstarte for man geninstallerer driveren.
Avatar billede strych9 Praktikant
19. november 2005 - 02:28 #5
laasby's forslag er fint. Et plant hvidt underlag er det optimale for alle optiske mus. Så det er godt at teste den under optimale forhold i fejlsøgningens hellige navn.

Skil eventuelt musen ad og rens den med lidt propyl-alkohol og en vatpind, for det trænger den sikkert til efter et år. - Ingen rensebenzin - det ødelægger gummiet.
Avatar billede off-line Nybegynder
19. november 2005 - 02:34 #6
strych9 - Hvis det er en optisk mus, skal den da ikke skilles og renses, det
er kun for kugle mus.
Avatar billede strych9 Praktikant
19. november 2005 - 02:37 #7
njaeh, nuvel, ikke ubetinget.

Jeg har brugt optiske mus i lidt mere end 3 år nu, og feks på mine logitech mus svigter museknappen sommetider. Slid givetvis, men det hjælper altid lige at skille dem ad, rense dem lidt omkring hjulet og kontakterne, og så fjerne det fedt der uvægerligt sætter sig. Så kører de perfekt igen i en 3 måneders tid.
Avatar billede off-line Nybegynder
19. november 2005 - 02:52 #8
strych9 - lyder underligt. Min Logiteh optisk mus er et par år gammel og jeg har
ikke haft den slags problemer, og så fedtede fingre er der vel ingen som har?
Men slidt, ja det er da muligt. Derimod har min mussepil det med at gå sine egne
veje og pludselig fiser den op i et hjørne. Men det er ikke noget nyt, og andrer
har her på eksperten klaget over det samme.
Avatar billede strych9 Praktikant
19. november 2005 - 03:00 #9
Min mus er så fedtet at der burde stå Estrella på den i stedet for Logitech =)

Men ok, der bliver også ædt en hel del ostepops her, som er min svaghed =( - så i valget mellem ikke at æde snacks og at rense musen har jeg taget konsekvensen hehe...

Angående musepilen - prøv en opdateret version af MouseWare.
Avatar billede off-line Nybegynder
19. november 2005 - 03:05 #10
strych9 - Nå ja, så velbekomme da! Angående opdatering, det har jeg prøvet uden held.
Avatar billede c-holst Novice
19. november 2005 - 12:52 #11
vil også mene, at jeg har redet mangen mus ved en adskillelse, rensnig af diverese hjul, kontakter med mere. og opkortning af ledningen for den sags skyld, hvis det ikke er en trådløs

kan den køre med xp egen universaldriver?
Avatar billede tans Nybegynder
19. november 2005 - 13:12 #12
Den kører bedre uden mouseware
Avatar billede c-holst Novice
19. november 2005 - 13:57 #13
bedre eller perfekt/med alle funktioner
Avatar billede tans Nybegynder
19. november 2005 - 14:00 #14
har ikke lavet unoder i et stykke tid, så det kunne godt være mouseware det var galt med
Avatar billede tans Nybegynder
19. november 2005 - 21:40 #15
hmm
Avatar billede laasby Nybegynder
20. november 2005 - 19:32 #16
Har du prøvet at downloade den seneste version af Mouseware (Du kan finde den her: http://www.logitech.com/index.cfm/downloads/software/DK/DA,CRID=1792,contentid=8027)
Avatar billede tans Nybegynder
20. november 2005 - 19:42 #17
ja det er den der ikke virker
Avatar billede laasby Nybegynder
21. november 2005 - 17:26 #18
OK - surt show - Det plejer at hjælpe.
Har du andre trådløse enheder i nærheden ?
Det kan også være de enheder der give dig problemer. (så burde det dog ikke hjælpe at afinstallere mouseware).
Avatar billede off-line Nybegynder
21. november 2005 - 17:32 #19
Med mindre du hat iTuch med en gammel driver, er det nok et spørgsmål, om det
ikke er musen det er galt med. Jeg kører med den nye mouseware, men har ikke
dit problem. Prøv en anden mus.