Avatar billede shannon1 Nybegynder
22. april 2001 - 13:54 Der er 76 kommentarer og
1 løsning

check min første side....!!!

hej:-)
jeg påtænker at starte en web-designer uddannelse, jeg har 2 spørgsmål;
1) nogen der kan anbefale et fedt sted at tage en sådan uddannelse i kbh området..?
2) check min test side..har bare arbejdet på den i 3 dage..
vh Shannon1
Avatar billede shannon1 Nybegynder
22. april 2001 - 13:55 #1
okay glemte lige adressen ik ..heheh
www.tameless.subnet.dk
Avatar billede blood Nybegynder
22. april 2001 - 13:55 #2
Link!
Avatar billede shannon1 Nybegynder
22. april 2001 - 13:57 #3
link ??
Avatar billede blazer Nybegynder
22. april 2001 - 13:58 #4
Latterlig baggrund,latterlige moving gifs,dårlig opbygning,noget af tekstet kan mand næsten ikke se...dårligt formuleret tekst...

03@13
Avatar billede tommyf Nybegynder
22. april 2001 - 13:59 #5
At kunne sætte gif-billeder ind på en side er langt fra nok til at kalde det en hjemmeside, du har meget at lære... tror du vil få det svært hvis du kom ind på en webdesigner uddannelse.

Det er _MEGET_ forvirende, især baggrunden. Og at centerer teksten hele vejen ned er ingen god ide.
Avatar billede whatever Nybegynder
22. april 2001 - 14:00 #6
Nu skriver du en web-designer uddannelse. Har du overvejet at finde på noget andet? ;-)
Avatar billede tommyf Nybegynder
22. april 2001 - 14:01 #7
www.tameless.subnet.dk/tools/guestbook.asp meget positive mennesker du omgåes.

Men det er i hvert fald nogle søde citater/digte du har fundet.
Avatar billede shannon1 Nybegynder
22. april 2001 - 14:05 #8
nu er det jo sådan at man går på en uddannelse for at lære...eller hur ?? jeg er uddannet red tekniker på tv, men har lyst til at LÆRE webdesign !! ik ? det var jo det..men tak for feedback.
Avatar billede shannon1 Nybegynder
22. april 2001 - 14:06 #9
efterlyste et sted at tage en webdesigner uddannelse og ikke bare kritik !! nogen der ved noget om det ??
Avatar billede brianmp Nybegynder
22. april 2001 - 14:07 #10
Lidt de samme som blazer. Meget latterlig. Du siger du har brugt 3 dage på den, det ser nærmere ud som om du har brug 3 minutter på den. Lad mig gætte, du er lige begyndt på at lave hjemmesider, for du har MEGET at lære hvis du vil være prof.

03@13

B_M_P
Avatar billede shannon1 Nybegynder
22. april 2001 - 14:08 #11
bmp..jeg anbefaler dig at læse mit spørgsmål..jeg har meget at lære ja..fordi jeg ikke ved en skid okay ???
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
22. april 2001 - 14:11 #12
Klam side, lavet med subnets hjemmeside bygger ting....bliv slagter eller noget i den stil istedet for
Avatar billede whatever Nybegynder
22. april 2001 - 14:14 #13
Jeg kender ikke en ren webdesigner uddannelse. I efteråret kom er en ny uddannelse nemlig multiemediedesigner. Denne findes 12-14 steder i Danmark. Dog skal du være opmærksom på, at vælge en af de store skoler. Der er mange steder hvor de mangler lærer, lokaler, udstyr m.m.

Jeg går selv på uddannelsen, nærmere betegnet på IMMA (Interactive Media & Marketing Academy) i Nakskov. Her fungerer det fint, men skolen er også Danmarks ældste multiemedieakedemi. De har ca. 10 år på bagen.
Avatar billede j1z Nybegynder
22. april 2001 - 14:19 #14
Hey hey - slap dog lige af !!

Jeg vil give ret i, at det IKKE er sådan en hjemmeside skal se ud!! Troede det var en joke, men siden du svarer på kritikken, så er det nok god nok...

Men hvis du har interessen, så er det da bare med at komme igang ;)

Jeg har selv læst på Mediekoordinator-uddannelsen, den der nu hedder Multimediedesigner. Jeg stoppede pga. at det gik for langsomt, dvs. jeg kunne Flash, Photoshop og Dreamweaver. Derimod, er man ikke hjemme i disse programmer, så er det nok en meget god uddannelse. Måske det var noget for dig ;)

//j1z
Avatar billede shannon1 Nybegynder
22. april 2001 - 14:33 #15
tak til j1z og whatever...

slagter ??!!!!...utroligt iøvrigt så arrogante nogle af jer er ??
-er det generelt for webdesignere ????

j1z kan gøre det som et svar, så skal du få points...*suk*
Avatar billede shannon1 Nybegynder
22. april 2001 - 14:37 #16
sq da klart at jeg ikke kan andet end..subnets byggeklodser!!!....når jeg ikke ved en skid om html osv..derfor spørgsmålet om skole...men okay stopper her...prøver at checke den der multimedieting..!! tak igen !
Avatar billede j1z Nybegynder
22. april 2001 - 14:38 #17
Takker...

Men jeg tror at jeg snakker for alle når jeg siger, at det bare den slags sider vi alle hader *sorry*

Faldt jeg tilfældigt over den, ville jeg sende den til alle på min icq liste, og vi ville grine af den - sorry, just beeing honest...

Man må finde sig i den kritik man får, når man vælger at lade andre se sin side !!

Men go for it - ang uddannelsen
Avatar billede shannon1 Nybegynder
22. april 2001 - 14:39 #18
ja ja finder mig osse i det *ggg*...!!
kan stadig ikke tildele dig poits j1z..hvis du ikke laver det som svar..
Avatar billede j1z Nybegynder
22. april 2001 - 14:41 #19
Nå nej ;o)
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
22. april 2001 - 14:42 #20
så vil jeg da have dem ;-)
Avatar billede shannon1 Nybegynder
22. april 2001 - 14:43 #21
bjarke 2 late..\"slagter\" Hmmprffff !:-/
Avatar billede shannon1 Nybegynder
22. april 2001 - 14:43 #22
bjarke bwoyzz..hæhæ..dumme bjarke..æh bæh buuu..
Avatar billede j1z Nybegynder
22. april 2001 - 14:44 #23
Avatar billede shannon1 Nybegynder
22. april 2001 - 14:44 #24
tak igen j1z...:-)
Avatar billede shannon1 Nybegynder
22. april 2001 - 14:45 #25
nu vil jeg afvikle lidt sport og passe mit arbejde..ha en go dag!
Avatar billede megatron Nybegynder
22. april 2001 - 14:50 #26
ehh.. du snakker om at ville ind på en web-designer uddannelse... Hmm så var det jeg tænkte, at hvis den der \"hjemmeside\" er alt hvad du kan. så skal du nok ikke regne med at at du får en skid ud af det....

forfann da os. alle kan du da ´nakke nogle *.gif tingester og så smide dem ind på ens hjemmeside...
det bliver du sq ikke web designer eller noget istilen af...

ta\' det ikke personligt
Avatar billede j1z Nybegynder
22. april 2001 - 14:55 #27
megatron >> hvis du nu læste hvad andre havde svaret, så ville du nok finde din kommentar lidt overflødig !!

ta´ det ikke personligt ;)
Avatar billede shannon1 Nybegynder
22. april 2001 - 15:12 #28
det er muligt der er noget jeg har misforstået her, men er det ikke sådan at man tager en uddannelse for at lære noget ?? jeg ved ikke men sådan mente jeg det var...nå fuck det..i er sq så kloge at i kan undvære åbenbart, men det er jeg ikke..slut herfra !
Avatar billede shannon1 Nybegynder
22. april 2001 - 15:15 #29
måske der er nogen af de kloge her der kan fortælle mig hvordan jeg så får slettet dette spørgsmål igen ??
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
22. april 2001 - 15:18 #30
shannon1 -> Spørgsmål bliver ikke slettet, det er lukkket nu når du har accepteret et svar.
Avatar billede shannon1 Nybegynder
22. april 2001 - 15:19 #31
nå..okay..ku ellers godt tænke mig at slette..det nu..er lidt træt af arrogante kommentarer..men pyt
Avatar billede tommyf Nybegynder
22. april 2001 - 15:22 #32
\"det er muligt der er noget jeg har misforstået her, men er det ikke sådan at man tager en uddannelse for at lære noget ??\"
- Jo men det er meeget svært, du vil nok komme til at opleve at dine klasse-kamerater vil være på hjemmebane i PhotoShop, og grine af ASP fordi det er så simpelt.

Prøv at se på nogle af de ting folk herinde har lavet, f.eks Bjarke-B der kun er 14 år, han har allerede lavet +8 velfungerende hjemmeside, mange styres via ASP og med ½prof. layout.

Man kan ikke slette et spørgsmål, man lukker det ved ay give point til den/de personer der besvarede ens spørgsmål mest tilfredsstillende.
Avatar billede whatever Nybegynder
22. april 2001 - 15:53 #33
>tommyf: Din beskrivelse hvordan er på uddannelserne er ikke korrekt.

På multiemediedesigner uddannelsen (på IMMA) er der to i vores klasse på ca. 40 elever der kan ASP på et ordentligt niveau. Dette er efter 2. semester. Jeg er selv en af dem, jeg kunne ikke ASP da jeg startede på skolen i september. Men har selv lært det ved, at lave et par sites. Hvis man vil blive god til noget på disse korte uddannelser, må man benytte sig af den undervisningsform der hedder selvstudie, ellers lærer man ikke noget.

På IMMA griner ja da inderst inde, når mine med studerende ikke kan finde ud at bruge et ftp-program, eller en anden basal ting i denne branche.

Desuden er det de færreste firmaer, hvor både design og serverside-programmering laves af samme person. Normalt har man en designer til af designe siden, og evt. sætte den op i Dreamweaver. Hvorefter programmøren sætter ASP, PHP etc. ind på siden.

Det kan godt ske, at du (tommyf) er god til ASP, men design m.m. er vist ikke lige din stærke side. http://www.123ferie.dk har ikke en 1/4prof. layout. Det ligner sku\' noget Frontpage ;-)

Avatar billede tommyf Nybegynder
22. april 2001 - 16:18 #34
Det er sgu også noget FP. Der hvor jeg nævnte ½prof. var de ting Bjarke-B har præsteret som 14 årig.

Har sjovt nok aldrig været på IMMA så hvordan der er der ved jeg ikke, så din beskrivelse kommer muligvis tættere på sandheden. Det lyser så også lidt op for mig, eftersom at det ville være svært for mig at hamle op med fyre som Bjarke.
Det var nu heller ikke præciseret specielt på IMMA, men nok mere generelt, jeg ved så ikke om der er en meget god stemning på din skole, men tror stadig det kan blive en sej omgang.

... Ved godt at folk normalt har deres speciale, men i mindre virksomheder er det en fordel at personen kan lidt af hvert.

Er absolut ikke god til ASP, nu forveksler du mig hvis igen med Bjarke, men det er da lykkedes at lave et ret godt fungerende system (synes jeg selv).
Avatar billede tommyf Nybegynder
22. april 2001 - 16:21 #35
Ved du hvad der er mest surt ved www.123ferie.dk? At jeg har færrer sommerhuse end  f.eks:
www.privatudlejning.dk
Avatar billede whatever Nybegynder
22. april 2001 - 16:24 #36
Det må sku være meget surt.
Avatar billede shannon1 Nybegynder
22. april 2001 - 16:31 #37
jamen det er da herligt at bjarke ikke behøver uddannelse, så kan han blive lærer og så er der een plads mer...til os andre...
p.s jeg er osse autodidakt indenfor mit fag, og selvfølgelig skal man studere selv ved siden af sit studium ik ??- ellers blir man sq da aldrig dygtig, det er logik for hvemsomhelst!
-måske skulle bjarke simpelthen lave en skole selv !! hahahah
Avatar billede ellebaek Nybegynder
22. april 2001 - 16:33 #38
man kan godt se du har arbejdet på den i 3 dage, og ikke en dadl mer ...
Avatar billede shannon1 Nybegynder
22. april 2001 - 16:34 #39
har snart fattet budskabet venner..i er sq så søde!!
Avatar billede ellebaek Nybegynder
22. april 2001 - 16:34 #40
Bjarke_b ---> *lål*
Avatar billede shannon1 Nybegynder
22. april 2001 - 16:37 #41
de der 2 ferie web sider DE er da for grimme...føj !!
er vedkommende der har lavet dem farveblind ??????
Avatar billede tommyf Nybegynder
22. april 2001 - 16:38 #42
*LOL* Efter det du har præsteret?
Så godt at du lige var inde på min.
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
22. april 2001 - 16:38 #43
shannon1 -> Well, hvis man ser i forhold til din er de da fede ;-)
Avatar billede shannon1 Nybegynder
22. april 2001 - 16:39 #44
svært at \"se\" på nogle af de ting som Bjarke drengen har lavet..når man ikke har nogen links..lissom..?
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
22. april 2001 - 16:40 #45
Avatar billede tommyf Nybegynder
22. april 2001 - 16:41 #46
Hvordan tror du WhatEver fandt min side?

Desuden er det ret godt gået at du kan udtale dig om min side uden at have trykket på ét links, det eneste du så var forsiden, så skred du igen!
Avatar billede shannon1 Nybegynder
22. april 2001 - 16:41 #47
well bjarke..nej..det er de ikke..de er meget billige..det er nu min mening...kanske der er benyttet noget smartere features og programmeringer..hvad ved jeg..men deres appearance er da billig !! det er min mening!
jeg er selv redigeringstekniker på TV og har lavet mange reklamefilm, udover det er jeg lysdesigner, og de farver og de fonte du benytter er ikke pæne tommy !!..men hver sin smag anyways...ville godt ha slettet det her spørgsmål, men det kan åbenbart ikke lade sig gøre...
Avatar billede shannon1 Nybegynder
22. april 2001 - 16:42 #48
tommy..forsiden var nok !! sorry..
tommy når du kan give kritik, må du osse ku ta den right ??
Avatar billede tommyf Nybegynder
22. april 2001 - 16:43 #49
bjarke-b  <--> Hvad med at sætte et rigtigt banner ind, fra f.eks www.tjenester.dk ?

Shannon1 <--> \"Ikke pæne\" vil du så ikke foreslå en font? Det er det bedste jeg har kunnet finde.
Avatar billede shannon1 Nybegynder
22. april 2001 - 16:43 #50
tommy jeg tror whatever gik ind i din info..hvad jeg ikke lige gad..da jeg er på arbejde..
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
22. april 2001 - 16:44 #51
tommyf -> Hmm, hvad er der ikke rigtigt med mine bannere, det styres af www.targetgroup.dk og jeg tror jeg tjener flere penge en folk der bruger tjenester.dk
Avatar billede shannon1 Nybegynder
22. april 2001 - 16:44 #52
bjarkes side er nydelig, og kedelig !! men da fin for en 14 årig..godt nok !
Avatar billede tommyf Nybegynder
22. april 2001 - 16:45 #53
shannon1 <--> Jeg bedømmer udfra andet end forsiden, men ja kritik (især når den er gratis) kan jeg godt tage, kan også se at du er kommet tilbage... men holder du dig til forsiden igen? Du har nu brugt 1min & 50 sekunder på forsiden.
Avatar billede shannon1 Nybegynder
22. april 2001 - 16:47 #54
tommy..well den font du bruger på forsiden er ikke god, men den passer måske ok til resten.
rød og grøn ?? not good !!
formskrift og skråskrift er efter min erfaring NO go, når det er commercielle formål
Avatar billede shannon1 Nybegynder
22. april 2001 - 16:48 #55
tommy så ser du forkert..har været rundt på alle sider...desværre har du jo ingen sommerhuse på sjælland, så jeg akn ikke bruge den side til noget vel ??
Avatar billede da_nigga Nybegynder
22. april 2001 - 16:50 #56
Weeeeeeeeeeeee en side.... Ehm.... Not ?? *GG* Aj... Bliv lidt bedre til (Eller meget ??)....
Avatar billede shannon1 Nybegynder
22. april 2001 - 16:54 #57
da nigga..læs mit spørgsmål..OG FAT!
damn er i alle fatsvage eller hur ?? jeg har aldrig lavet webdesign..jeg vil lære det !!PÅ EN SKOLE!!!! eller noget agtigt !!
RIGHT!!!..jeg hader arrogance, - det er betænkeligt at alle synes at glemme at de selv engang startede på at lære et eller andet forbandet sted i deres liv !! (fuck i irriterer mig snart, er der ikke en admin man kan kontakte for at blive slettet ?? *GGG*
Avatar billede da_nigga Nybegynder
22. april 2001 - 16:54 #58
Shit... Kan sQ da egentlig ikke skrive...
Bliv lidt bedre til DET!!!.... Hehe... Sådan... Men hold modet oppe... Så kommer det en dag... :o)
Avatar billede shannon1 Nybegynder
22. april 2001 - 16:55 #59
sq svært at holde modet oppe herinde da!! :-)
Avatar billede da_nigga Nybegynder
22. april 2001 - 16:55 #60
shannon1 >>> Ja men for at starte på en skole... Så skal du have en hvis form for design sans... (Skal lige sige... Har ALDRIG gået på skole)... Men jo... Fattede skam godt spørgsmålet...
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
22. april 2001 - 16:55 #61
At bygge sider i subnet´s hjemmeside bygger er IKKE at lære noget!

Læs dette igennem:
www.html.dk/tutorials
Avatar billede tommyf Nybegynder
22. april 2001 - 16:56 #62
*hehe* overvejer du da at leje et sommerhus på sjælland? Det var det jeg nævnte overfor WhatEver, at en side som f.eks www.privatudlejning.dk på trods at manglende brugervenlighed + grimmere design + mindre funktionalitet har flere sommerhuse end mig.

Brokker dig over at jeg på den danske forside bruger 2 forskellige farver... prøv at kigge på din egen side igen, 5 forskellige!! Du begynder vel snart at forstå det?
Er lidt i to sind vedrørende de to skrifttyper, jeg har lige lavet det igår og er ikke helt tilfreds, men kan ikke regne ud hvordan man ellers skulle lave en adskilt sektion til hendholdsvis lejer og udlejer.

Og ja vi startede et sted... selvom det var lidt højere end med en automatisk builder. Hader arrogance? Du havde TO spørgsmål, uddannelse og din hjemmeside, da du ikke fik positiv på din hjemmeside blev du meget arrogant!
Avatar billede da_nigga Nybegynder
22. april 2001 - 16:56 #63
shannon >>> Naaah... Vi kan være lidt hårde... Men man skal jo presse lidt til for at nogen fatter beskeden... :o) Men bare bliv ved... Mine første sider lignede f.eks. noget der var løgn *GGG*
Avatar billede shannon1 Nybegynder
22. april 2001 - 16:56 #64
bjarke NEJ DET ER IKKE..DET VAR DERFOR JEG BAD OM INFO OM UDDANNELSER::OG ALT JEG FIK FRA DE KLOGE NØRDER VAR NEDGØRENDE LATTERLIG KRITIK !! ups..capslocks..HÆHÆHÆ..
det er SÅ nemt at latterliggøre andre...
Avatar billede shannon1 Nybegynder
22. april 2001 - 17:00 #65
nej nej jeg blev ikke arrogant, satte nok mit spørgsmål ind i en forkert kategori..heheh ja min side var lavet med en monitor som ikke kunne vise blå..heheheh..tommy  jeg snakker ikke om din forside..du har sat to kasser op med tekst i..den ene er grøn den anden rød..2 farver der ikke går sammen...

nej jeg leder efter en lejlighed i kbh..heheh, men et sommerhus ku da gå an..*GG*
Avatar billede shannon1 Nybegynder
22. april 2001 - 17:02 #66
min side er ikke noget egentligt bud på en hjemmeside..det er mit første eksperiment med mediet overhovedet..men kritik er helt okay..specielt hvis den er underbygget..men bryder mig ikke om forslag som f.eks at blive slagter etc..det synes jeg ikke er okay kritik..men sådan er vi jo forskellige..ik ?? .-)
Avatar billede tommyf Nybegynder
22. april 2001 - 17:03 #67
Var godt klar over at det var det du kommenterede, men det med rødt & grønt er henholdsvis til lejer & udlejer :o)

Lejligheder:
www.berta.dk/index.php?soegeord=boligudlejning&TLD=DK&type=
Avatar billede da_nigga Nybegynder
22. april 2001 - 17:05 #68
tommy >>> Hehe... Leger du lige ejendomsmægler eller ?? *GGG*
Avatar billede da_nigga Nybegynder
22. april 2001 - 17:07 #69
shannon >> Yes det er jo det... Men har nu heller ikke sagt du skal blive slagter *GG* Mener bare du skal hænge i (Ehm eller noget *GG*) så kommer det en dag... :o)
Avatar billede shannon1 Nybegynder
22. april 2001 - 17:07 #70
heheheh tak for linken...er lidt boligløs desperat..:-)
Avatar billede shannon1 Nybegynder
22. april 2001 - 17:08 #71
nigga nej DU sagde ikke, men hvis du checkede history her, ville du se mange ikke så brugbare kritikker..*S*
Avatar billede da_nigga Nybegynder
22. april 2001 - 17:10 #72
shannon >>> Yeah.. Hehe... Bjarke *GG*
Bjarke >> AMATØR KODER *GGGG*
Avatar billede tommyf Nybegynder
22. april 2001 - 17:10 #73
En ide ville være at blive her på Experten, her er mange dygtige folk, og alle* er parat til at lære fra sig. Du må bare vende dig til at der vil komme et par dumme kommentare engang i mellem.

Eller som Bjarke siger, kig på disse sider:

www.html.dk
www.builder.dk
www.activeserverpages.dk
www.asp.dk
-i nævnte rækkefølge.

* Alle er måske lige overdrevet +-100
Avatar billede shannon1 Nybegynder
22. april 2001 - 17:36 #74
Tommy tak for links og \"slagter bjarke\" - takker osse dig (lile lort *GGG)

okay tak homies..heheheh..

Nå men jeg bliver da her på eksperten, det er den fede side..heheheh..men nu skal jeg sq lige sende lidt tvavis om lidt ik ? *

Ja tommy..* var måske lidt.....overdrevet..men overdrivelse fremmer forståelsen..hehe..citat fra ?????????? (min hadereklame number one!)
Avatar billede shannon1 Nybegynder
22. april 2001 - 17:37 #75
CS !
Avatar billede tommyf Nybegynder
22. april 2001 - 17:39 #76
\"Overdrivelse forvrænger sanheden\"
Avatar billede shannon1 Nybegynder
22. april 2001 - 17:42 #77
må man sige ja...heheh