Avatar billede grav Nybegynder
18. november 2005 - 12:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med WLAN Ethernet Bridge

Jeg har købt en Netgear Game Adapter (WGE111), som egentligt er en WLAN Ethernet Bridge på godt jysk.

Konfigurationen ser således ud:

Router->Access Point -> WGE111 -> Switch -> Several clients

Med dette scenarie kan kun én klient få en ip.

Jeg har prøvet med to andre opsætninger, hvor alt virker fint:

Router ->Access Point -> Several clients (alle klienter har WLAN netkort)
Router -> Switch -> Several clients

Så jeg mistænker WGE111'eren for at være synderen, siden alle andre komponenter (router, ap, switch, wlan-kort og netkort) er testet ok i de sidstnævnte scenarier.

Nogen forslag til, hvordan jeg får det ordnet? Eller forslag til en anden WLAN Ethernet bridge?
Avatar billede kenp Novice
19. november 2005 - 12:04 #1
uden at kende den præcist...

Men har du sat den op til bridge mode og ikke client mode.
Avatar billede grav Nybegynder
20. november 2005 - 10:19 #2
Man kan slet ikke sætte den om til bridge mode/client mode.
Der er selvf. den mulighed, at den slet ikke kan køre som bridge, men på flg. figur på Netgears hjemmeside ser det ud som om, den kan det, jeg gerne vil have den til:

http://kbserver.netgear.com/inquira/default.asp?ui_mode=answer&prior_transaction_id=587939&action_code=5&highlight_info=16777294,411,452&turl=http%3A%2F%2Fkbserver.netgear.com%2Fkb_web_files%2FN101503.asp&answer_id=141926977#__highlight
Avatar billede kenp Novice
20. november 2005 - 12:54 #3
ja det må jeg sige det ser ud til at den skulle kunne køre det uden problemer. så kan jeg desværre ikke hjælpe.
Avatar billede grav Nybegynder
24. januar 2006 - 20:39 #4
Den kan kun have én klient på af gangen iflg. NetGear.
Lukker sp
Avatar billede kenp Novice
24. januar 2006 - 21:51 #5
hvsi jeg så måsige min holdning, så er det sku da for dårligt...