Avatar billede frostedflake Nybegynder
18. november 2005 - 09:29 Der er 6 kommentarer

DTS pakker

Jeg har et problem.
Jeg har lavet en DTS pakke, som skulle opdatere nogle tabeller i min database, men når jeg så sætter den til at køre på et bestemt klokkeslet så bliver den ikke kørt alligevel. Jeg kan sagtens eksekvere den manuelt, men tanken var at den skulle køre på det samme tidspunk, på den samme dag, hver uge. Hvad kan problemet være?
Kan det være at jeg muligvis ikke har rettigheder til det, selv om jeg ikke får nogen melding om det, eller gør jeg det bare helt forkert?
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
18. november 2005 - 09:32 #1
Har du checket om din SQL Server Agent er sat op til at starte op automatisk (du kan bl.a. se SQL Server Agent under Management i SQL Server Enterprise Manager)?
Avatar billede teepee Nybegynder
18. november 2005 - 09:42 #2
Jeg har haft samme problem. Det viste sig at jeg var logget in på serveren med en anden login (administrator) end server agenten afviklede scripts med.
Avatar billede frostedflake Nybegynder
18. november 2005 - 09:46 #3
ok jeg  fandt SQL Server Agent. Den indeholder en masse jobs, som ser ud til at være de pakker jeg har sat den til at køre. under Status står de alle til "Not Running" og under last run står der "failed". Hvordan ser jeg om SQL Server Agent er sat op til at starte op automatisk?
Og hvordan finder jeg ud af om mit problem bunder i det samme som teepee beskriver?
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
18. november 2005 - 10:23 #4
SQL Server agent kører som en service under navnet SQLSERVERAGENT. Kan du gå ind i services, og se om den er sat til at starte automatisk. Her kan du også se hvilken account den er sta til at køre på.
Avatar billede cool_code Nybegynder
23. november 2005 - 23:03 #5
Der er et sted i din scheduled task på SQL (Enterprise Manager) hvor du skal definere hvilket DTS-navn jobbet skal køre. Herinde skal du angive en fuld sti i "" (gåseøjne). Pr. default skriver SQL Server kun DTS navnn og ikke fuld sti. Kan du ikke finde stedet, så sig til. Så vil jeg finde det nøjagtige sted til dig imorgen.
Avatar billede henrik242 Nybegynder
23. november 2005 - 23:05 #6
not running betyder bare at jobbet ikke kører "lige nu". Du kan se om agenten kører ved at kigge på dens ikon. Hvis der er en grøn play-dims betyder det at den kører.
Ved at højreklikke på jobbet og vælge View job history kan du se lidt mere om hvad der evt. er gået galt. Du bør også sætte dine jobs op til at logge til en tekstfil, det giver dig langt bedre muligheder for at fejlsøge.