Avatar billede -mads- Nybegynder
22. april 2001 - 13:18 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

ram fejl

jeg har lige investeret i 128 mb 133 mhz MCT ram. når jeg sætter rammen i finder bios\'en rammen, men windows 2000 fortæller mig at der er fejl og nægter at starte derimod begynder den forfra igen og igen!
Avatar billede okay Nybegynder
22. april 2001 - 13:20 #1
så prøv at formatere din harddisk, måske finder den dem...
Avatar billede lassebm Nybegynder
22. april 2001 - 13:38 #2
tor at det skyldes at de nye ram du har smit i maskinen har ændret noget i windows så den laver fejl...

Du skal nok reinstallere dit windows.. Sorry. tror ikke der er meget andet at gøre! =)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
22. april 2001 - 13:39 #3
okay>>en lidt voldsom løsning vil jeg nu mene!

mads>>prøv at starte win2k i fejlsikret tilstand! (F8 under opstart) og se om den stadig brokker sig! gør den ikke det, kan det måske skyldes et program du har installeret!
Avatar billede lassebm Nybegynder
22. april 2001 - 13:40 #4
ups. det skulle faktisk have været et svar... =)
Avatar billede -mads- Nybegynder
22. april 2001 - 14:26 #5
jeg kan ikke kører windows i fejlsikret tilstand
men hvis jeg hiver rammen ud og sætter den ga,le i fungerer det hele fint igen
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
22. april 2001 - 14:30 #6
hvorfor kan du ikke boote i fejlsikret tilstand???
Avatar billede -mads- Nybegynder
22. april 2001 - 14:33 #7
den begynder forfra igen inden windows åbner
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
22. april 2001 - 14:35 #8
hmm..lyder sq underligt
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. april 2001 - 15:08 #9
Jeg synes ikke det lyder underligt ... jeg synes bare det lyder som RAM fejl!

Hvis du har en anden compter at teste dem i, ville jeg i hvert falde gøre det, før jeg begyndte at skyde skylden på Windows.. :-)
Avatar billede zhark Nybegynder
22. april 2001 - 16:28 #10
Jeg synes \"bare\" det lyder som de 2 ram klodser ikke kompatible! Det er ABSOLUT IKKE så udsædvanligt. Prøv at fortælle lidt om begge typer!
Avatar billede -mads- Nybegynder
22. april 2001 - 17:14 #11
det gamle ram jeg har 64 mb 100mhz sdram, noname
og det nye er 128 mb 133mhz Memory Card Technology

men fejlen sker selv om jeg kun har den nye siddende i.
Avatar billede zhark Nybegynder
22. april 2001 - 17:38 #12
Nå - jeg læste din kommentar 14:26:23 ga\'le som den \"ga\'le\" kørte godt alene!
Nu synes jeg du bør prøve den nye blok i en anden PC\'er. Jeg synes så også det lyder som ram fejl.
Avatar billede zhark Nybegynder
22. april 2001 - 17:40 #13
Prøv at bytte om, så 100Mhz kommer i sokkel 1, det er jo den der bestemmer \"farten\" når du har 2 ram af forskellig Mhz værdi
Avatar billede zhark Nybegynder
22. april 2001 - 17:42 #14
damn ** vrøvl.. den dutter jo ik\'! sorry
Avatar billede zhark Nybegynder
22. april 2001 - 17:45 #15
Hvilken bus kører dit mobo egentlig med? Og din CPU... 66Mhz kan køre med 100Hhz ram, men jeg er ikke sikker på du kan bruge 133Mhz ram!?
Avatar billede lassebm Nybegynder
22. april 2001 - 18:02 #16
har du prøvt at reinstallere windows??

min far har samme problem med windows når jeg sætter mine ram i. (han får en VELKENDT blå skærm... Men når hans egne så bliver sat i bagefter virke det fint nok..
Avatar billede -mads- Nybegynder
24. april 2001 - 22:34 #17
jeg har lige nogle ekstra oplysninger som forhåbentlig kan bruges til et elller andet.
dette skriver windows på en blå skærm:

STOP: coooo218 {registreingsdatabasefilfejl}
registreringsdatabasen kan ikkeindlæse hivet (filen):
\\systemroot\\system32\\config\\software
eller dets log eeler kopi
den er beskadiget, ikke tilstede eller der kan ikke skrives til den.

plus en del mere om at tage hardwaren ud eller opdatere windows....

Avatar billede goulduck Nybegynder
24. april 2001 - 22:39 #18
Prøv nu bare det ram i en anden maskine ... det ville da være dumt at reinstallere eller fejlfinde i flere dage, hvis det blot er defekt ram.

RAM fejl kan give mange underlige effekter - og dit tilfælge er heller ikke helt egenstånde!
Avatar billede -mads- Nybegynder
25. april 2001 - 00:36 #19
ok da, will do
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
27. maj 2001 - 13:31 #20
My Comment: Jeg har oplevet flere gange at 66/100MHz maskiner ikke kan køre med 133MHz RAM.
>Tommy
Avatar billede -mads- Nybegynder
27. maj 2001 - 18:51 #21
jeg har prøvet at sætte rammen i en aanden maskine og den virker fint der.

kan det være at at der skal indstilles noget i bios´en?
Avatar billede -mads- Nybegynder
09. juni 2001 - 16:14 #22
efter jeg har opgraderet min bios brokker windows sig nu over(når jeg forsøger at sætte rammen i) at min bios ikke er kompatibel med ACPI... hænger det overhovedet sammen?? de to ting har da ikke noget med hinanden at gøre, eller hvad?
Avatar billede -mads- Nybegynder
09. juni 2001 - 16:31 #23
jeg har nu kørt en ACPI-test og den var OK!