Avatar billede magsie Nybegynder
18. november 2005 - 09:21 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

bedre tidsfunktion end now

Jeg benytter funktionen now(); i min gaestebog for at faa dato og tid for indlaeggene.

ved ikke om det er mig der har begaaet en fejl men som det er nu lader det til den hente tid og dato i den tidszone hvor serveren er. saaledes vil en bruger der skrive i ex. NY faa en tid der er 6 timer forud i forhold til hvad denne skulle ha haft.

er det mig der benytter now(); forkert eller skal jeg benytet en anden funktion (evt. hvilken da)?
Avatar billede jokkejensen Novice
18. november 2005 - 09:28 #1
now() er serverscript og vil naturligvis tage tidspunktet fra serveren, er den lokaliseret i new york, vil du få et andet tidspunkt..

Men så må du jo bare trække de 6 timer fra..
Avatar billede magsie Nybegynder
18. november 2005 - 09:30 #2
ok, men det er jo ikke til at se hvor brugeren noedvendigvis kommer fra - er der en funktion hvor man tager tiden fra brugerens computer istedet for serveren?
Avatar billede stalle Nybegynder
18. november 2005 - 09:35 #3
Jeg vil nu mene at det mest rigtige er og bruge serverens tid. Ellers kan man "risikere" at to indlæg rammer nøjagtig samme tidspunkt - ved det ikke er super sansynligt, men muligheden er der.
Forestil dig fx en auktion på qxl. Hvis den tog tidspunktet fra brugeren, ville man jo kunne snyde med det.
Avatar billede magsie Nybegynder
18. november 2005 - 09:37 #4
det er korrekt men er der en maade hvor man kan korrigerer for dette - evt ved at se paa brugerens tidzone og saa traekke/laegge et antal fra/til den tid som now() giver?
Avatar billede stalle Nybegynder
18. november 2005 - 09:44 #5
Det er selvfølgelig en måde og gøre det på.
Avatar billede magsie Nybegynder
18. november 2005 - 09:45 #6
ok - men hvordan goer man det i praktis / hvilken funktion henter tiden fra brugerens computer?
Avatar billede bojo Nybegynder
18. november 2005 - 11:28 #7
Ingen PHP funktion henter tiden fra brugerens PC da den ikke er kendt når PHP programmet køres.
Avatar billede stalle Nybegynder
18. november 2005 - 11:36 #8
Du må igang med noget javascript
Avatar billede magsie Nybegynder
18. november 2005 - 11:44 #9
ok - det maa jeg proeve - nu er der tre brugere der har givet hjaelp - hvordan fordeler jeg point'ne mellem jer?
Avatar billede stalle Nybegynder
18. november 2005 - 12:04 #10
Jeg skal ikke have nogen point
Avatar billede magsie Nybegynder
18. november 2005 - 12:07 #11
ok gav dem da til jokkejensen