Avatar billede lassel Nybegynder
17. november 2005 - 21:12 Der er 1 løsning

WinSock Proxy, bærbar, flere netwærk

Hejsa,

Er Microsoft WinSock Proxy Version 2.0 klient generelt bare noget bøvl når man benytter sig af forskellige netværk med en bærbar?

Derhjemme har jeg trådløs med ganske alm. DHCP uden noget som helt proxy-gejl, det virker!

Andetsteds benytter jeg mig af kabel og også uden proxy.

På skolen har jeg to muligheder:

1. at benytte en proxy-server vha. af den hostadresse og porte på alm. vis. Virker fint, men man har så begrænset adgang (ingen ftp... KUN alm. port 80 internet)

2. at benytte Microsoft WinSock Proxy Version 2.0 klient med en dertilhørende .ini-opsætning. Ens brugernavn og kode i XP skal så passe med den man har registereret til netværketfor at man kan komme på. Dette fungerer også fint NÅR jeg har installeret Microsoft WinSock Proxy Version 2.0 klienten på den måde IT-administratoren har foreskrevet.

På skolen vil jeg MEGET gerne kunne benytte metode 2 da jeg normalt skal bruge en del ftp-adgang. Men installerer jeg Microsoft WinSock Proxy Version 2.0 klienten, så kan jeg ikke komme på net andetsteds, heller ikke selvom jeg fjerer at browser skal bruge den ellers WinSock foreskrevne proxy-server.

Jeg benytter også MultiNetwork Manager (MNM) 7.1.x som egentlig ser ud til at have et WSP (Microsoft WinSock Proxy Version 2.0) understøttelse, men denne kan kun benyttes NÅR Microsoft WinSock Proxy Version 2.0 er installeret. Hvis den er installeret, så virker de andr profiler i MNM ikke på andre netværk på skolen.

Er der nogen der har den mindste idé om hvordan man kan grejle dette problem? Jeg vil jo ekstremt gerne bare have det nemt og kunne vælge MNM profil til skolen og have fuld adgang og vælge anden profil når jeg er derhjemme :)

WSP laver noget gøjemøg med dll-filer eller?...

Giver 200 point da dette problem har irriteret mig over lang tid og IT-folkene på skolen umiddelbart ikke kan fremtrylle mirakler :(
Avatar billede lassel Nybegynder
13. maj 2006 - 15:09 #1
apparently umuligt...