Avatar billede mejnert Nybegynder
17. november 2005 - 16:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kopier CSV fil til SQL med DTS (data format, felter)

Jeg har et meget gammelt økonomisystem som kun kan indholde 64.000 varelinier. Jeg vil derfor lave en export (CSV fil)hver måned til MSSQL, så jeg kan lave statestik.
Jeg har fået DTS til at virke, men i f.eks varenummeret, er der nogle der indeholder foranstillet nul, bindestreg, og bogstaver, udover selvfølgelig cifre.
Problemmet er at foranstillet nul, alt efter bindestreg bliver fjernet. Jeg synes jeg har prøvet alle formater, men uden held.
er der nogen der kan hjælpe med hvad format feltet skal være for at det virker.

Nicolaj Mejnert
MSSQL 2000 server
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
17. november 2005 - 22:42 #1
Jeg er ikke skrap til MSSQL men hvilken felttype bruger du?
Hvad med en almindelig nvarchar?
Avatar billede mejnert Nybegynder
18. november 2005 - 07:09 #2
Jeg har prøvet nvarchar, vil ikke det jeg vil :-(
Avatar billede kedde65 Praktikant
18. november 2005 - 10:15 #3
Kan du sende en barberet CSV fil til ck@officekonsulenterne.dk så skal jeg prøve at lure på det :-)

/Christian
Avatar billede mejnert Nybegynder
18. november 2005 - 13:03 #4
hermed gjort :-)
Avatar billede mejnert Nybegynder
24. november 2005 - 16:39 #5
Problemet er løst af sig selv, det virker i hvertfald nu.
Avatar billede mejnert Nybegynder
20. april 2006 - 08:33 #6
:-)