Avatar billede tigertool Nybegynder
17. november 2005 - 15:30 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Bloker IP

Hej,

Jeg har en bestemt IP der forsøger at forbinde til min MySQL mange gange i minuttet! Kan jeg på nogen måde blokke denne IP? Jeg har forsøgt at kontakte ejeren, men denne kan ikke finde ud af at løse problemet.
Avatar billede bartz Praktikant
17. november 2005 - 15:34 #1
Lytter lige med :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. november 2005 - 15:50 #2
det kan du med netfilter der er indbygget i linux. jeg ser lige om jeg kan finde en kommando der kan bruges
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. november 2005 - 15:50 #3
læs denne og gør nogenlunde ligeså

http://www.eksperten.dk/spm/664606
Avatar billede x86 Nybegynder
17. november 2005 - 16:43 #4
iptables -I INPUT -s xxx.xxx.xxx -j DROP
Avatar billede langbein Nybegynder
17. november 2005 - 16:57 #5
Jo x86 sitt svar ser ut til å være perfekt. Plasserer DROP rule øverst i input chain stack og stenger all trafikk fra aktuell ip ute. Bør fungere.
Avatar billede xyborx Nybegynder
17. november 2005 - 23:44 #6
Er der nogen grund til at MySQL lytter på andre adresser end 127.0.0.1, eller at den i det hele taget kører over tcp (alternativet er Unix sockets)?
Avatar billede x86 Nybegynder
18. november 2005 - 05:52 #7
Hvis ingen udefra har en database hos dig er det ikke nødvendigt at åbne for port 3306. Du kan sagtens connecte til localhost selvom port 3306 er lukket.
Avatar billede langbein Nybegynder
19. november 2005 - 10:58 #8
Det stemmer i praksis helt sikkert for ordinær anvendelse av mysql. Har aldri åpnet for noen port for å få mysql til å fungere. I noen få spesielle tilfeller, helt generelt, så forekommer det faktisk at man må åpne for localhost. Har erfart dette for eksempel i forbindelse med oppsett av webmail. Pleier derfor å legge denne inn i firewall scripts:

iptables -A INPUT -i lo -j ACCEPT