Avatar billede puje Nybegynder
17. november 2005 - 14:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvor er dette program

Hej, jeg har lige købt en ny computer, hvor der er mulighed for at se TV fra PC´en på fjernsynet. Jeg har tilkoblet scartstikket, men så står der at jeg skal ind i programmet billedegenskaber. Men hvor er det? Håber der er nogle der kan hjælpe. På forhånd tak.
Avatar billede c-holst Novice
17. november 2005 - 20:15 #1
købte du medion maskinen, kan du prøve at kigge lidt på denne guide, som har hjulpet mange med grafikkort fra geforce serien.

Guide til tv-out på geforce serien
til de nyeste drivere

du har forbundet og genstartet din maskine.

højreklik på din skærm og vælg indstillinger.
Her må du ikke pille ved skærm nr 2, da den så vil blive aktiveret og brugt som en del af skrivebordet.
som udgangspunkt sætter du nu skærm 1 til 800 X 600 (giver det bedste resultat hos mig. Du kan altid ændre det senere

klik nu på avanceret og på fanebladet geforce-xxx

frem kommer en vinge, hvor du vælger "nview display mode"

finder nviewmodes og vælger clone/klon

hjreklik på skærm 2 og vælg "select tv format"  vælg "advanced"
vælg "pal B denmark" og vælg composite eller svideo hvis dit tv understøtter dette. tryk på anvend og sig ok til du igen er ved "vingen"
driller det lidt, kan du vinge af i detect displays

tilbage til "nview display mode" højreklik på skærm 2, vælg "change resolution" flyt skydebaren til 800 X 600. Det er kun her du må ændre opløsningen på tvskærmen. aldrig ude i de alm indstillinger

nu skulle du gerne have billede på dit tv. er det ikke i farver kan det  være fordi dit tv ikke understøtter svideo. Vælg da composite eller køb en colorfix

gå nu ind i vingemenuen "full screen video"
skal dit tv-out primært bruges til videovisning, hvor afspilleren styres via din pcskærm vælg da secondary display.
vil du styre din afspiller og alle funktioner via din tvskærm, vælg da disable

Du kan endda få billedet til at fylde hele skæmen ved, under change resolutions at vinge af i show only physical resolutions, men så bliver skærmen også ringe til alt andet en fremvisning af film

Du skal ind og finde disse parametre.
skærmen sættes normal til klon
d vælger pal b
du vælger svideo

kommer det ikke lige i første hug, tager vi den derfra, da der er nuancer fra kort til kort/driver til driver.

hvilken driver bruger du til dit grafikkort?
Avatar billede puje Nybegynder
18. november 2005 - 17:39 #2
Hmm, tak for hjælpne, men når jeg går ind under advanced >> Geforce xx og vingen kommer frem er der ingen der hedder  "nview display mode"

Ved ikke hvilken driver jeg bruger. Jeg har ikke hentet nogle.
Avatar billede c-holst Novice
19. november 2005 - 08:44 #3
lyder til at du bruger windows egen universaldriver.

hent og installer driveren herfra, og start stille og roligt forfra
www.nvidia.com

evt har du også fået den med på en af de cd'er som fulgte med pakken