Avatar billede puppetmaster Nybegynder
17. november 2005 - 09:34 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Importere data i SQL Server 2005 Express

Er det ikke muligt at importere f.eks. en Access database i SQL Server 2005 Express???
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
17. november 2005 - 09:34 #1
Jeg bruger SQL Server Management Studio Express.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. november 2005 - 10:33 #2
Hvad med Access upsize wizard ?
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
17. november 2005 - 10:43 #3
Det må jeg kigge på, arne.
Ved du om SQL Server 2005 "standard edition" har en import/export wizard?
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
17. november 2005 - 10:47 #4
Når jeg kører guiden Databasekonvertering, har jeg kun mulighed for at vælge mellem den SQL Server 2000 som er installeret på vores server, eller en MSDE som en af vore brugere har installeret på sin PC.
SQL Server 2005 kører lokalt på min PC, så hvad skal jeg ændre for at se den?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. november 2005 - 11:53 #5
jeg har ikke en 2005 SE men jeg formoder at den har DTS
Avatar billede arne_v Ekspert
17. november 2005 - 11:54 #6
jeg mener at 2005 Express ikke har TCP/IP support så du skal på den maskine
hvor den kører

men den burde også være der så - kan du ikke bare give den navnet ?
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
17. november 2005 - 13:12 #7
Jo, jeg har prøvet at give den navnet, men får denne fejl:

Det lykkedes ikke at oprette forbindelse:
SQLState: "01000"
SQL Server-fejl: 2
Det lykkedes ikke at oprette forbindelse:
SQLState: "08001"
SQL Server-fejl: 17
Avatar billede cjensen Nybegynder
17. november 2005 - 15:07 #8
2005 Express HAR TCP/IP support (men skal enables før det virker (default er disabled))
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
17. november 2005 - 15:14 #9
Når jeg ser i SQL Server Configuration Manager, under SQL Server 2005 Network Configuration, Protocols for SQLEXPRESS, så står der Enabled udfor Shared memory og TCP/IP, og Disabled udfor Named Pipes og VIA.
(jeg har intet ændret på standardopsætningen)
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
28. november 2005 - 10:58 #10
Jeg er stadig ikke kommet videre med sagen, når jeg prøvet at oprette en ODBC forbindelse, har jeg ikke mulighed for at vælge serveren hvor SQL Server 2005 er installeret (min egen PC), men kan kun se vores SQL Server 2000
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
05. december 2005 - 13:39 #11
Har opgivet indtil vi får Standard versionen.
Fik dog ingen brugbare svar...