Avatar billede michael-h83 Nybegynder
16. november 2005 - 21:21 Der er 9 kommentarer

Spørgsmål til Internetgetway

Hej..
Er der nogen der kan hjælpe med dette problem, når jeg sætte mit netværkskabel i min router, som har indbygget en switch, så opretter den et ikon under netværkssteder, som hedder internetgetway, hvordan for man det væk igen.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
16. november 2005 - 21:28 #1
Det skal den gøre, så det er ikke sådan til at fjerne. Det indikerer at du ikke har direkte forbindelse til Internettet, men er koblet op gennem en gateway (i dette tilfælde, din router).
Avatar billede michael-h83 Nybegynder
16. november 2005 - 21:32 #2
Okay den har bare ikke gjort det før, men det er når jeg sætte kablet i switch på routeren, det mener jeg ikke denn burde gøre
Avatar billede pidgeot Nybegynder
16. november 2005 - 21:34 #3
Hvis du tidligere har koblet direkte op på Internettet (altså uden en router), så er det derfor du ikke har set den før.

Og den gør det, fordi den finder en Internetforbindelse gennem din router, så...
Avatar billede michael-h83 Nybegynder
16. november 2005 - 21:42 #4
Den har været på internettet før med routeren, men når jeg sætter routeren på en anden computer, kommer ikonet nemlig ikke, så synes det lyder lidt mærkeligt
Avatar billede pidgeot Nybegynder
16. november 2005 - 21:45 #5
Kører den anden computer XP? Hvis ikke, er det derfor.
Avatar billede michael-h83 Nybegynder
16. november 2005 - 21:48 #6
Det er XP den kører, jeg spurgte en som mente det nok var en service der kørte, kan det være rigtig
Avatar billede pidgeot Nybegynder
16. november 2005 - 21:51 #7
Det er en funktion der er indbygget i Windows, så det kan man vel godt kalde det - omend jeg ikke selv ville gøre det.

Den anden computer har muligvis ikke haft den netværksopsætning der skal til for at kunne kommunikere med routeren, eller også har routeren ikke haft netforbindelse mens du prøvede på den anden.
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
17. november 2005 - 02:31 #8
Det lyder med som Upnp, som de fleste, så vidt jeg ved, routere understøtter. Det er noget med at vidst nok kan redigere lidt i routeren direkte fra Windows. Men er ikke helt sikker.
Avatar billede halifax Nybegynder
17. november 2005 - 07:25 #9
Prøv at gå til Netværkssteder. Under Netværksopgaver menuen i venstre side klik på "Skjul iconer for UPnP-enheder på netværket" Så skulle det forsvinde.

Prøv først at dobbeltklikke på ikonet - åbnes der så ikke et browservindue til routeren? = din internetgateway, som du hidtil måske ellers har åbnet ved at taste http://192.168.1.1 eller lign.