Avatar billede leonm Nybegynder
16. november 2005 - 14:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

pagefile.sys

Jeg har en bærbar computer:

Asus 1.7ghz Intel mobile
1Gb ram
60Gb hdd
XP-pro
osv. osv.

Dvs. forholdsvis kraftig maskine

men den laver huleme en pagefile på 1.6gb !

Den køre Axapta og et par grafikprogrammer

Kan det virkeligt være rigtigt at Windows skal bruge SÅ meget plads når maskinen har RAM nok ? Eller er der noget som jeg har indstillet forkert ?

:)LeonM
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
16. november 2005 - 14:33 #1
det er den defaulte størrelse på pagerfilen
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
16. november 2005 - 14:36 #2
jeg har en kraftigere computer end dig og min pagerfil er på samme størrelse ?
Avatar billede vibs1310 Novice
16. november 2005 - 14:41 #3
Min er på 720 MB og jeg har ikke haft pillet ved str. Der står om indstilling af filen her: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=%2Fdirectory%2Fworldwide%2Fda%2Fguides%2Ffunctionguide_trimxp%2Fc02.asp
Avatar billede hcma Novice
16. november 2005 - 14:56 #4
du har ikke indstillet sidefilen forkert.
Størrelsen bliver som standard sat til min. 1,5 x ram og max. 3 x ram, og den svinger op og ned alt efter behov/brug.
Der er bare lige det ved det, at Windows ikke altid (=sjældent) kan kende forskel på de fysiske og virtuelle ram, og derfor tit hopper over og benytter sidefilen selv om der er masser af ram ledige.
Min logik siger at jo flere ram, jo mindre behov er der for sidefilen, men den kan ikke helt undværes.
Jeg ville med 1 gb ram sætte min sidefil til samme min. og max. (f.eks. 500 mb) of se om det har indvirkning på hastigheden i de "tunge" programmer, eller om de brokker sig over manglende hukommelse.
Avatar billede leonm Nybegynder
16. november 2005 - 15:06 #5
Hmmm ! Skummelt. men skulle bare lige høre om det var mig som var helt gal på den.

Smid et svar en eller anden... Og tak for info !

:)LeonM
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
16. november 2005 - 15:08 #6
svar :)