Avatar billede tarsand81 Nybegynder
16. november 2005 - 12:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Begrænset eller ingen forbindelse

Kære Eksperten
Jeg har netop formateret min harddisk.
Nu er den oppe at køre igen. Jeg har win XP. Jeg har internet hos tdc - bredbånd. Noget af det første jeg fik igang var internettet og det fungerede upåklageligt. Derefter begyndte jeg at at opdatere og installere winXP-update. - Da jeg havde installeret service pack 2 til Win XP, fik jeg en fejlmeddelelse på mit internet.
Da den havde genstartet og jeg startede etablerede forbindelse, skrev den: status: begrænset eller ingen forbindelse.
Jeg har formateret harddisk før og der har aldrig været problemer. Jeg har forsøgt at reparere for at '"genoprette den fulde forbindelse" men det kan den ikke. Den kan ikke forny IP-adressen. og siger jeg skal kontakte min netværkudbyder - TDC.
Jeg har talt med TDC to gange - de kan ikke hjælpe! Den første sagde, at det var der ikke noget at gøre ved, og den anden ville sælge mig noget nyt!
Men det virkede jo sidste gang jeg formaterede - og installerede winXP SP2.
Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede draco999 Nybegynder
16. november 2005 - 13:09 #1
HEHE du har fået den "sjove" SP2 Bug ting..

Nu har jeg efterhåden prøvet en 5/6 gange.

Jeg kan ikke helt 100% sige hvad der sker, men jeg kan sige hvad jeg gør for at forebygge det.

1. Du BLIVER nødt til at formatere IGEN, system gendannelse virker ikke, instalere windows oven i, og derved laver en repair virker heller ikke, der SKAL formateres (hvis andre har fået det til at virke vil jeg meget gerne høre det)
2. Husk at tage NET-stikket ud når du instalere Win-XP ( det kan give nogle problemer med stikket i )
3. Lige så snart windows er instaleret og du er kommet ind så er det FØRSTE du gør det er at instalere SP2. Når jeg gør det så jeg ikke i nu fået den fejl med at Internettet går Ned.

Efter SP2 er inde kan du instalere alle de andre ting også skulle du ikke få nogle poblemer.

Jeg kan ikke forklare dig hvorfor det sker, det ved jeg ikke, jeg har også selv spurt på eksperten før men der er ikke rigtig nogen som kan give nogen forklaring på det. Det er et LORTE problem spicelt når man sidder og reapere pcér over ved en som betaler for det og de tror at nu er man så godt som færdig og så bliver man nødt til at sige " sorry jeg skal formatere igen ".

Jeg har lagt mærke til at nogen gange så kan man Slukke for sin Router og vente 1min så kobler du den på igen også kan du gå på nettet, men der går ikke mere end mellem 10 sec og 5 min så ryger det igen.
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. november 2005 - 13:10 #2
Starte forfra, men denne gang, holder du dig fra internettet indtil du har fået installeret SP2 og evt. firewall/antivirus.
Avatar billede tarsand81 Nybegynder
16. november 2005 - 16:37 #3
Hvordan skal jeg kunne installere SP2 når jeg ikke må bruge internettet?
Avatar billede draco999 Nybegynder
17. november 2005 - 10:59 #4
1. du kan få microsoft til at sende dig en SP2  gratis ( ved dog ikke  om de gør det mere)
2. du kan få en kammerart til at DOWNLOADE SP2 til dig og brænde den over på en disk.
3. Du kan også prøve at instalere Internete lige så snart at pcen virker og derved Opdatere til SP2 men muligheden for fejlen er stører så.

Det kan også godt være fejlen slet ikke opstår, men det er ikke sjovtt at bruge 1/2 timer på det også skal man starter forfra igen..

Jeg ville nok få en Ven til at downloade SP2 til mig også formatere og instalere
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. november 2005 - 18:40 #5
Og hvad var så løsningen på problemet ? ? ? ?
Avatar billede tarsand81 Nybegynder
21. november 2005 - 18:16 #6
Hej

Ja jeg forsøgte med at installere sp2 før internet. Men det virkede nu heller ikke - Så indtil nu er der ingen løsning.
Avatar billede dragonknight Juniormester
23. november 2005 - 16:37 #7
Det var da godt, at du så lukkede spørgsmålet !
Avatar billede tarsand81 Nybegynder
24. november 2005 - 18:48 #8
Ja, ikke - Fortsat god dag til dig
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. december 2005 - 19:41 #9
Hvis jeg kom til at lukke et spørgsmål ved en fejl, så ville jeg med det samme skrive dette som en kommentar, og oprette spørgsmålet igen, med en henvisning (http://www.eksperten.dk/spm/664961)til det det nye spørgsmål som blev lukket ved en fejl.

Ellers gør du det næsten umuligt at hjælpe dig, for lukkede spørgsmål, er der ingen der besøger for at se om de kan hjælpe.

Du kan læse denne uofficielle FAQ omkring eksperten, hvis du gerne vil vide hvad der får eksperten til at "tikke": http://expfaq.1go.dk/