Avatar billede fizk Nybegynder
15. november 2005 - 21:16 Der er 8 kommentarer

Ja, kategorien siger det hele!

Spørgsmålet er meget simpelt...
Er der noget jeg kan gøre for at øge brugervenligheden på www.esbenboye.dk/mobil/index2.php ?
Jeg har opbygget den ret simpelt, så den skulle være til at finde rundt i uden den helt store forklaring på hvordan det hele hænger sammen! Ved samme lejlighed (og i den forkerte kategori) kan jeg vel ligeså godt spørge om hvad I synes om designet?
Avatar billede nfk Nybegynder
16. november 2005 - 14:43 #1
Først og fremmest er din side ikke valid (http://validator.w3.org/)
Dernæst bliver den ikke vist optimalt i Firefox, hvor dine to tekst koloner forskyder sig mod venstre.
Endvidere forstår jeg ikke forskellen på den såkaldte Quick menu og den alm. menu. Jeg synes ikke en dropdown boks er hurtigere på nogen måde en den tekst menu du også bruger...(måske fordi jeg i det hele taget ikke er så vil med dropdowns :P)
For øget brugervenlighed:
- Ikoner
- Let kendkendeligt logo
- Tydligere opdeling af sidens elementer -> brug evt. lidt flere, men stadig afdæmpede farver

Designet:
Som det i og for sig også står ovenfor synes jeg designet er ret kedeligt og jeg bryder mig i sær ikke om de dashede linier.
Endvidere kunne jeg godt ønske mig noget mere kontrast.
På den positive side synes jeg at den måde du integrerer indholdet på (dvs. ringetoner billeder etc.) ser pæn og overskuelig ud.

/nfk
Avatar billede fizk Nybegynder
16. november 2005 - 18:02 #2
Ok, vi tager det fra en ende af:
Ikoner - du tænker på at jeg laver et lille bitte billede og lægger det sammen med menuen, eller at jeg helt erstatter menuen med billeder?

Let kendkendeligt logo...Let kendkendeligt logo! :D

Flere, men afdæmpede farver... Ok, nogen forslag til hvilke der evt. kan bruges?
Avatar billede nfk Nybegynder
16. november 2005 - 19:04 #3
Det var da en stavefejl der ville noget: Kendkendeligt = genkendeligt
Avatar billede nfk Nybegynder
16. november 2005 - 19:07 #4
angående menuen: mener jeg bare at du kunne gøre den mere grafisk end den er nu det kunne evt. være et lille stykke grafik der forklarede linket, det kunne også være noget rollover, eller nogle knapper...

Farver: kig her fx: http://coolwebsites.dk/ de fleste af de sider der linkes til her har fornuftige farve sammensætninger.
Avatar billede dd_peter Nybegynder
23. november 2005 - 14:55 #5
Hej med dig,

Du bør skære ned på mængden af tekst du har på din side.

Din menu stjæler for meget opmærksomhed. Når der ikke er farver på resten af siden, bliver menuen det man lægger mærke til, og man ser slet ikke det er en menu. Jeg troede det var bannerannoncer ( og så er man ikke liiiiige motiveret til at clicke på dem;) Det bør heller ikke være nødvendigt at skrive til folk at de skal bruge menuen. Det kan de godt finde ud af, og kan de ikke det, nytter det ikke noget at bede dem om det, for så er "slaget tabt".

Teksten i menuen er svær at læse.
Din "du er her" er placeret ulogisk

Ellers er din ide om at bruge billeder til at illusterer de forskellige segmenter af hjemmesiden rigtigt gode. Du bør måske i stedetfor bruge billederne  i hovedområdet, som f.eks. 4 iconer, og så holdemenen i ren tekst.

Det virker somom at din side er kommet "ud af fokus". Din baggrund aftegner 2 spalter, som din menu og tekst ikke holder sig indenfor.. Det er lidt forstyrende.
Overvej også at kigge lidt på hvordan siden ser ud i andet end IE, men gør endelig ikke voldsomt ud af det. Den skal bare kunne ses.

Det er jo trods alt under 15% der bruger andet end IE i danmark, når man kigger på en brædt fordelt dansk brugergruppe. (ca. 11,1% firefox fordelt over ca. 116.000 visits på et mellemstort dansk site i perioden 1-23 november).
Avatar billede fizk Nybegynder
23. november 2005 - 18:04 #6
Jah, jeg har desværre ikke selv haft den store mulighed for at se siden i FireFox endnu, da jeg ikke har haft adgang til min computer, mens jeg har lavet på siden og det irriterer mig lidt!
Men jeg tror jeg vil lejlighed (dvs nok midten af næste uge) vil tage det op med få lavet nogen små ikoner og så ellers pifte *en anelse* farver på, uden at gøre det hele for vildt, samt tage og få arbejdet med at teksten ikke går ud over spalterne!

Noget forslag til hvor min "Du er her" skal være? Evt. på højre side?
Avatar billede dd_peter Nybegynder
23. november 2005 - 21:17 #7
Jeg har lige kigget på din side igen, og enten har du flyttet teksten, eller så blev siden ikke vist ordentligt da jeg kiggede på den tidligere.

Jeg ser nu "Du er her" være over i venstre side, ikke højre. Og det er jo fint nok:) Der vil jeg hvertfald lægge den.

Samtidigt ser jeg at teksten og menuen ikke længere "rager ind over spalterne i baggrunden" .... også ser det jo fint ud :)
Avatar billede fizk Nybegynder
24. november 2005 - 18:31 #8
Så så sandt, jeg fik regnet mig frem til at det var ovre ved venstre du mente den skulle være ("Du er her")... Alt det andet har jeg ellers ikke pillet ved, så der må være sket noget med alt det andet ved samme lejlighed - jeg har ihvertfald ikke pillet med vilje =)