Avatar billede danegreed Nybegynder
15. november 2005 - 18:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Er der forskel på et Coax-kabel og et phone-kabel ?

Hej,

Jeg har lige købt et nyt surroundsæt, men til sættet fulgte der ikke et coax-kabel med. Men inden jeg går ud og køber et ville jeg lige høre om der er nogen der ved om der overhovedet er en forskel på et Coax-kabel og et phone-kabel? det er samme stik(banan-stik)der er på begge typer kabel.

-DaneGreed
Avatar billede zoidberg101 Nybegynder
15. november 2005 - 18:57 #1
Phono er en stiktype

Coax er en kabeltype - Betegnelse for at det er et 2 delt kabel

Der findes feks. også Triax kabel som er 3 delt
Avatar billede danegreed Nybegynder
15. november 2005 - 19:21 #2
ok, så et alm. audio-kabel med phone stik ville ikke kunne bruges da det nok ikke er todelt?
om du kan svare på dette eller ej så tak for hjælpen.  post et svar!
Avatar billede zoidberg101 Nybegynder
15. november 2005 - 20:09 #3
Audio kabler er også 2 delte! Skærm og leder

Coax kabler bruges som regel i den sammenhæng at det er kabler til Surround lyd eller video!