Avatar billede puje Nybegynder
15. november 2005 - 16:36 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Medion PC

Hej, jeg står her og skal til at købe en ny Pc. Jeg er ikke den helt vilde indenfor computere så jeg køber altså en der er samlet. Jeg har tænkt lidt på denne her, men vil lige høre jeres mening først:

Medion Titanium MD 8800 Design PC med Intel Pentium D-processor 830
- 3.0 Ghz, 2x1mb L2 cache, 800 mhz FSB
- Støjsvag pga. ny BTX-kabinetteknologi, heatpipe-kølere og støjsvage blæsere.

1024 mb DDR2 SDRAM med 533 Mhz
- 1 slot ledig til udvidelse.

250 GB harddisk 8MB cache. 7200 o/min.
- Plads til en til

2x dobbelt fjernsyn indbygget
- 2x DVB-S Digital satellitmodtagelse
- 2x TV/Kabel-TV

NVIDIA GeForce 6700 XL High End
- TV Out-tilslutninger: Scart, S-video, Composite eller component.
- Lynhurtig GDDR3-hukommelse med 1100 mhz.
- GeForce 6700 XL med 525 Mhz.
- 128 mb PCI-Express x16 buskoncept

16x DVD/CD brænder

16x DVD-Rom

Integreret USB 2.0-kortlæser
- 6x USB 2.0 ( 2 foran og 4 bagved)

2x Firewire( 1 foran og 1 bagved)

8 Kanal intel high definition audio

Netværkscontroller on board, Fast Ethernet 10/100 Mbit/s

Sotware-Pakke:
- Windows Xp Home edition SP2
- Home cinema XL
- Power Cinema
- Powerdirector
- Powerproducer
- PowerDVD
- Medi@show
- Etrust Antivirus (90 dages gratis opdatering)
- Videon
- Nero Burning rom
- Microsoft Worjs Suite 2006

Andet:
- Trådløs Fjernbetjening
- Trådløst tastatur
- Trådløst genopladelig optisk mus
- Headset med mikrofon

Mit spørgsmål er så om I synes den er god nok? Jeg skal bruge den til at spille de nyeste spil, gerne i et stykke tid
Avatar billede c-holst Novice
15. november 2005 - 17:43 #1
lyder som Aldis seneste tilbud

disse spørgsmål dukker altid op, sammen deres reklamer.
kommentarerne plejer at lyde noget i denne retning

kvaliteten OK

prisen OK

Du betaler for en softwarepakke- har du brug for den

du betaler for en masse smarte ting. har du brug for det.

servicen fra aldis side er altid til diskussion

prøv at kigge dig lidt omkring og se hvad du ellers kan få for 8500

Grafikkortet ser ikke ud til at være toppen. her kunne der godt ofres lidt, på bekostning af andre ting

kigger ind lidt senere, og finder måske et andet bud, bare som lidt inspiration
Avatar billede puje Nybegynder
15. november 2005 - 19:06 #2
Har brug for sofwarepakken ja, alle de smarte ting er self ikke nødvendigt men da jeg vil købe en samlet får desværre tit dette med, servicen har intet med aldi at gøre. Så snart deres PC er ude af butikken er det hotline nummeret der dækker.

Er også lidt skeptisk omkring grafikkortet men det kan vel altid skiftes?
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. november 2005 - 19:42 #3
"servicen fra aldis side er altid til diskussion"

Ja men som puje selv siger i et andet spørgsmål, så kan man gå udenom Aldi, som faktisk ikke engang er dem der servicerer Medion maskiner :)
Avatar billede hldc Nybegynder
15. november 2005 - 19:49 #4
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. november 2005 - 20:00 #5
hldc dit link duer ikke...
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. november 2005 - 20:06 #6
Måske er det det her???
http://www.dr.dk/nyheder/tv/Kontant/article.jhtml?articleID=253057

Men husk så lige på at Medion maskinerne faktisk bliver REVET væk, og at det man altid hører om, er de dårlige erfaringer!
Avatar billede hldc Nybegynder
15. november 2005 - 20:08 #7
Dur fint men tager bare et stykke tid
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. november 2005 - 20:17 #8
Nope.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. november 2005 - 20:17 #9
Siden kommer frem ganske kort og lukker så.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
15. november 2005 - 20:18 #10
Linket duer fint, tager ikke ret lang tid
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. november 2005 - 20:20 #11
Hvorfor kan jeg så ikke åbne siden her?
Avatar billede hldc Nybegynder
15. november 2005 - 20:29 #12
Det ved jeg ikke, når jeg trykker på linket virker det fint(det er tv udsendelsen om Aldi)  mit åbner i media player...
Avatar billede puje Nybegynder
15. november 2005 - 20:29 #13
Var inde i Aldi her i aften og spørge uddeleren om de havde nogle hjemme til i morgen. Han sagde også at skulle den sendes til reparation var det bedst at sende den uden om Aldi. Så alt jeres snak om at man får sin PC tilbage sent holder ikke!
Avatar billede puje Nybegynder
15. november 2005 - 20:32 #14
Desuden har kontant jo også omtalt fona dårligt. Får det dig, hldc, til ikke at handle i fona mere?
Avatar billede hldc Nybegynder
15. november 2005 - 20:33 #15
Ja
Avatar billede puje Nybegynder
15. november 2005 - 20:38 #16
ok, fair nok. Så går der da ikke lang tid før du ikke kan handle i nogle butikker overhovedet.

Der vil altid komme klager til ethvert firma. Desuden har jeg haft min tidligere Medion til reparation, den hjemvendte kort efter i perfekt stand.

Som en anden også skrev: Det er altid det dårlige man hører om.
Avatar billede _luigi_ Nybegynder
15. november 2005 - 20:39 #17
Her er der lidt mere meningsudveksling ang. den ny' medion-maskine :)

http://www.tweakup.dk/forumnew/read/92068/
Avatar billede hldc Nybegynder
15. november 2005 - 20:39 #18
Puje --  Du er lige oprettet som bruger, så jeg tror at du til daglig arbejder i Aldi og bare ville give lidt reklame, hvilket har givet det stik modsatte...

Eller

Du allerede har besluttet at købe den.(F.eks fået en lagt til side)
Og nu vil du gerne have folk til at sige den er Fed og kører at på high..  :-)

Min bedømmelse..( men det er jo ikke sikkert den er rigtigt.)
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
15. november 2005 - 20:43 #19
Hmmm. det er linket med udsendelsen Kontant vi taler om ik´
Avatar billede puje Nybegynder
15. november 2005 - 21:55 #20
hldc, jeg arbejder ikke i Aldi nej.

Og jeg tog først derned for at snakke med uddeleren da jeg havde spurgt lidt til råds herinde. Men det eneste kritik den har fået er j aldis dårlige service så derfor ser jeg ingen grund til ikke at købe den. Jeg var lidt i tvivl om grafikkortet var godt nok men ingen har jo sagt at det er dårligt.

Har lige et spørgsmål til. Hvis man vil skifte grafik kortet en gang i fremtiden er der så noget man skal være opmærksom på? Er der nogle kort der ikke kan bruges til denne? Tænker her på nogle typer geforce og radeon.
Avatar billede puje Nybegynder
15. november 2005 - 22:38 #21
test