Avatar billede clp Nybegynder
15. november 2005 - 15:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvor meget post kan man have i Outlook

Hej

Jeg fik lige noget ”sjov” at vide i dag, og vil da lige høre om der er andre der kender til dette.
Jeg fik at vide at Outlooks indbakke har en begrænsning på 1 GB post. Det der skete med computeren da den Outlook kom over 1 GB var at computeren gik ned.

Er der nogen der kender noget til det, og i så fald, er det rigtig, at den har en begrænsning på 1 GB??
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. november 2005 - 15:28 #1
Det kommer an på hvordan tingene er sat op, hvis du f.eks. er tilsluttet en exchangeserver, kan du sætte grændsen som du vil. Jeg mener også at man kan sætte quota på størrelsen af biblioteker i winodws så du kan begrændse størrelsen på den måde, men ellers er der pladsen på diskene der er den brgrændsende facktor, jeg har aldrig hørt om at der skulle være problemer i outlook med at håndtere ståre postkasser og det ville undre mig meget hvis der var
Avatar billede leif Seniormester
15. november 2005 - 15:28 #2
Den har en teoretisk begræsning på 4gb jeg ville så aldrig arbejde med Datafiler på mere end 2 - 2,5gb
Avatar billede darth-domino Nybegynder
15. november 2005 - 15:37 #3
Ja, for jeg har da haft ca. 1,5 GB pst fil på mit arbejde... *GGG*
Avatar billede halifax Nybegynder
15. november 2005 - 15:37 #4
Der er en begrænsning på 1.8GB for størrelsen af .pst filen i Outlook 97-2002, men ikke i Outlook 2003.

Denne oplysning fundet her
http://www.outlook-tips.net/howto/news.htm
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
15. november 2005 - 15:56 #5
Mine 7 pst.filer fylder tilsammen 1,9 GB og jeg har heller ingen problemer. Benytter outlook 2003.
Avatar billede clp Nybegynder
15. november 2005 - 15:58 #6
Hmm oki, takker for svarendene.

Som Halifax, henviste til, skulle det jo heller ikke være noget problem i 2003.

Det under mig dog stadigvæk at computeren går ned ved det.
Avatar billede darth-domino Nybegynder
15. november 2005 - 16:14 #7
Tror du skal op og have en noget voldsom "puter" for atåbne og kører med en 1,5GB *.Pst Fil!
Avatar billede peterben Nybegynder
15. november 2005 - 18:00 #8
Der er ingen begrænsninger i Outlook - heller ikke i 2002. Begrænsningen er for hver .pst fil, som i 2002 er 2 GB. Computeren går ikke ned når du når 2GB men du kan ikke åbne den pågældende pst fil. Der er et windows værktøj, der fjerner så mange bytes, at du kan åbne igen. Jeg har 10 pst filer i min outlook 2002 og kan så have 20 GB. Jeg anbefaler at man ikke går over 1,8 GB per pst fil.