Avatar billede skrappe Nybegynder
15. november 2005 - 12:59 Der er 4 kommentarer

mikrofon til mødelokale

Vi er 10 mennesker samlet omkring et bord 1 gang om ugen.
Jeg har brug for en mikrofon som kan stå midt på bordet og række ca. 1,5 meter til begge sider.
Lige nu bruger Creative standard microfon, som vi flytter rundt (det vil vi undgå)
Skal sættes i med jackstik/usb, da vi kører over nettet via pc (messenger).
Har en Sony ECM-880 liggende, den er rigtig dårlig.
Vil megetgerne høre hvad du ved?
Tak
Avatar billede olebole Juniormester
15. november 2005 - 13:07 #1
<ole>

Det allervigtigste er, at den har kuglekarakteristik (ikke er retningsbestemt). Med mindre I bruger mødelokalet som øvelokale - og I faktisk er et mindre kor - kan I derudover bruge næsten, hvad somhelst  :)
Det er nok lettest at finde noget brugbart/billigt, hvis I går udenom mikrofoner specielt fremstillet til PC-brug ... blot skal I måske have en eller anden til at lodde et andet stik på  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede thov Forsker
15. november 2005 - 13:11 #2
Sådan en opsætning virker sikkert kun hvis mikrofonen (med kuglekarakteristik), hænger ned fra loftet.
Avatar billede skrappe Nybegynder
15. november 2005 - 13:46 #3
Lokalet bruges kun møder via messenger/skype
har lige fundet denne: Grænseflade mikrofon - ECM-304BD på
http://www.disconetto.dk/shop/default.asp?ProductID=232510
siger det jer noget?
Avatar billede benjatke Nybegynder
30. december 2005 - 15:42 #4
ja den er rigtig god.
du sætter den bare op og lader den ligge på bordet.
så skruger du helt op og lad snakken gå!