Avatar billede kirkholt Nybegynder
15. november 2005 - 11:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

filrettigheder til at oprette men ikke ændre filer ?

Hej

Kan man sætte filepermissions på et share på en windows server,
så brugere kan oprette nye filer og læse eksisterende filer,
men IKKE rette eksisterende filer ?
Avatar billede carlo1 Nybegynder
17. november 2005 - 15:33 #1
Du må kunne lave noget med at sætte CREATOR_OWNER til at have allow modify rettigheder på den enkelte fil + deny modify på users måske, men det bliver måske lidt omstændigt at lave det hvis du har mange filer
Avatar billede kirkholt Nybegynder
18. november 2005 - 10:53 #2
Det jeg gerne vil opnå er at så snart en fil er oprettet kan den ikke ændres af nogen
Avatar billede carlo1 Nybegynder
18. november 2005 - 11:41 #3
Jeg har lige levet et hurtigt forsøg - det er ikke helt gennemtestet dog.

Men jeg har på en mappe sat NTFS rettigheder under avanceret:
Everyone Create files /write data til allow, og så ellers read til allow og så videre. På den måde kan jeg kopiere et dokument ind i mappen og derefter har jeg ikke lov til at f.eks. omdøbe eller slette det igen. Men som sagt det er ikke gennemtestet, så det kan være at den ikke holder vand.
Avatar billede kirkholt Nybegynder
18. november 2005 - 15:25 #4
Hej Carlo1
Det ser ud til at holde vand. Laver du et svar ?

mvh
Avatar billede carlo1 Nybegynder
18. november 2005 - 16:09 #5
svar