Avatar billede lucas78 Nybegynder
15. november 2005 - 11:06 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Brugertest af dirc.dk

Jeg skal til at lave status på mit website og ønsker nogle kommentarer til følgende emner.

- Hvem mener du er målgruppen?
- Hvad skal primært sælges?
- Hvilke associationer for du af DIRC?
- Hvad tror du timepriser er?
- Hvad syntes du om designet
- Kan du finde rundt?

Jeg håber at i vil gå ind på sitet før i læser de andre besvarelser.

Mange Tak

<a href="http://www.dirc.dk" target="_blank">» website</a>
Avatar billede nfk Nybegynder
15. november 2005 - 14:25 #1
Uden at indvoldvere mig i website bedømmelsen af dirc.dk vil jeg gerne brokke mig over at jeg med Firefox ikke kan se Telias webshop som dit firma tilsyneladende har lavet. Det er jo IE tyrani :S
Avatar billede lucas78 Nybegynder
15. november 2005 - 15:03 #2
HEHE Ja det har du helt ret i. Jeg har heldigvis ikke udviklet det system, det er en ældre shop som kom til inden jeg begyndte at arbejde for Telia. Jeg er dog stadig leverendør til Telia og vil derfor videregive din kommentar.
Avatar billede nfk Nybegynder
16. november 2005 - 14:57 #3
Skriver også lige lidt til dit egentlige spørgsmål :)

- Jeg vil mene at målgruppen er erhvervslivet især større virksomheder -> Designet giver dit firma et forholdsvist seriøst image og i har store firma som jeres tidligere kunder.
- I må vel selv vide, hvad i vil sælge? (det ligner i sælger webløsninger: CMS systemer og lignende.
- Et webdesign firma med styr på tingene
- 400,- muligvis højere
- Negativt: Temlig gråt, der er ikke ret megen dynamik eller liv i designet.
  Positivt: Let at overskue og gå til, hurtig load tid, stilrent
- Ja den overordnede menu er ret nem at overskue i og med den blot består af tekst links

Overordnet synes jeg at det er en særdeles fornuftigt sammensat hjemmeside, bare ærgeligt den er kodet i ASP :P

/nfk
Avatar billede themom Nybegynder
21. november 2005 - 12:24 #4
erhverv-specielle opgaver
reklame
professionelt
dyrt :)
overskueligt, uden alle mulige distraktioner
ingen problem

Pæn side der ser professionel ud
Avatar billede lucas78 Nybegynder
21. november 2005 - 14:55 #5
Jeg venter lige et par dage med at dele point ud til jeg for nogle flere svar.
Avatar billede dd_peter Nybegynder
23. november 2005 - 13:42 #6
1: SMS (Small medium Size)
2: Reklame-agtige ydelse, som webkampagner, omfattende produktsites
3: Reklamebeauro, (flashy smart flot hurtigtsælgende løsning)
4: 2-400,- ex.
5: Jeg syntes dårligt om designet. Det ganske rigtigt flot og utraditionelt, men det sender ikke noget budskab - hvilket også signalerer reklamebearu.
Der er ikke tænkt i MWA (Most Wantes Action) på websitet, og samtidigt indeheolder det gennerelt intet natuligt flow, eller naturlige next steps når folk har læst en side (jo tilbage, men altså...)
6: Finde rundt, ja. Danne sig overblik så man er sikker på man ikke har misset noget vigtigt på sitet: nej.
Hvis man f.eks. tager en af refferencercene:http://dirc.dk/showgalleri.asp?id=12 er der ikke engang et billede af det udførte produkt eller et link dertil.

Håber overstående er konstruktivt og kan bruges. Ellers tag fat i mig :)

Held og lykke med det!
Avatar billede lucas78 Nybegynder
29. november 2005 - 15:32 #7
Mange tak for jeres svar.
jeg deler point ligeligt ud til jer.
Avatar billede themom Nybegynder
29. november 2005 - 15:34 #8
tak skal du ha og held og lykke med det :)