Avatar billede tbird Nybegynder
15. november 2005 - 11:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Købes brugt: AVR for Atmel ATmega128L

Hej

Jeg sidder her i et firma og skal have gang i noget programmering af et GPRS modem. Vi har fået anskaffet os et SDK, men den compiler der følger med er desværre en shareware version med store begrænsninger.

Derfor er jeg ude efter at købe en compiler brugt inklusiv dongle (altså fuldt funktionsdygtig og uden begrænsninger).

CPU:
Atmel ATmega128L
8Mips RISC @ 8MHz
128Kbytes on-chip flash
4Kbytes on-chip E2prom
4Kbytes on-chip SRAM

System memory:
2Mbytes data flash as file system storage
64Kbytes external SRAM

Jeg har snakket med IAR systems og fået at vide, at jeg skal bruge AVR C compiler. Er der nogen der ligger inde med en brugt version inkl. dongle de gerne vil af med?

På forhånd tak
Tbird

(efterfølgende kan vi udveksle kontaktinformationer, og det vil blive firmaet der køber programmet)
Avatar billede tbird Nybegynder
15. november 2005 - 11:53 #2
Tak, jeg har allerede oprettet mig der som bruger :o)
Og havde egentlig godt set de AVR compilers som du henviser til.
Men hvordan er funktionaliteten. Jeg mener, man giver ca. 20.000 for en IAR AVR C compiler, men disse du henviser til er gratis - hvad er som regel den største forskel og det man skal være mest opmærksom på?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. november 2005 - 12:15 #3
nogle af de gratis compilere er lavet af rigtige freaks og har samme funktionalitet som de dyre produkter..... Men kan selvfølgelig ikke garantere dig noget. Det er dog værd at prøve med en gratis version først.
Avatar billede tbird Nybegynder
15. november 2005 - 17:20 #4
Selvom jeg havde set avrfreaks.net før, så synes jeg nu alligevel du skal have pointene, fordi det er nemlig alletiders side og i forummet er der RIGTIG god hjælp at hente. Så tak!