Avatar billede meuser Nybegynder
15. november 2005 - 09:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opsporing af folk på mit trådløse

Hej!

Jeg har et spørgsmål som lyder. Kan man få et program eller noget som gør at jeg kan se om der er folk på mit tråløse netværk? Og hvis der er, hvordan sætter jeg så kode på det?
Jeg har to stationære og to bærbare computer i min lejlighed som jeg forsyner med dette trådløse netværk. De to stationære kører MacOSX og de to andre XP
Så for at sige det kort, hvordan får jeg alle min computere på dette netværk med kode uden andre er på, og kan jeg se om andre er på det pt.

MVH Mads
Avatar billede kenp Novice
15. november 2005 - 09:36 #1
inden i din router/ap burde du kunne se om der er andre på.

Ja du skal aktiver kryptering vælge en kode også sætte sammen kryptering og kode in dpå de klienter som skal på trådløst.
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. november 2005 - 09:54 #2
Du bør kikke på programmerne ARpwatch og kismet (eller netstumbler) der kan den slags. jeg har skrevet et par artikler om emnet, jeg dropper lige et link
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. november 2005 - 09:55 #3
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. november 2005 - 10:17 #4
Du kan på din router/ap aktivere mac filtrering, og derefter tillade de maskiner, som skal have lov til at tilgå din router. Så er der ikke andre mac'er der får adgang til dit trådløse net.
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. november 2005 - 10:19 #5
WEP/WPA sikre blot, at andre ikke kan "kikke" med på kommunikationen.
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. november 2005 - 11:26 #6
Og løsningen var ?