Avatar billede solrod Nybegynder
14. november 2005 - 20:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fejl efter konvertering af Access til ADP

Hej Eksperter,

Jeg er ved at lave en db som jeg efterfølgende har konverteret til MSSQL med Access som front end.

Jeg har i den forbindelse forsøgt at bruge kode "Dynamisk Søgestreng" fra www.makeiteasy.dk, men får følgende fejl når jeg bruger et af søgefelterne.

Run-time error "2757":

Der opstod et problem ved adgang til en egenskab eller metode i ole-objektet.

Hvis jeg trykker på debug er følgende markeret med gult:

F.FilterOn = True

i Public Function AktiverFilter(F As Form).

Koden kan downloades på www.makeiteasy.dk under Download/Access eksempler og hedder Filter- og Søgefunktion.

Håber nogen har erfaring med denne fejl.
Avatar billede hekla Nybegynder
14. november 2005 - 22:00 #1
Avatar billede solrod Nybegynder
15. november 2005 - 08:41 #2
Hej hekla,

Desværre er jeg ikke særlig stærk i programering, så efter at have rodet lidt rundt kan jeg ikke rigtig gennemskue hvordan dette kan løse mit problem, men så igen, jeg kan heller ikke afvise det.
Har du et forslag til hvordan dette kan bruge i omtalte modul?
Avatar billede overchord Nybegynder
15. november 2005 - 17:39 #3
fra hvad jeg kan finde frem til inklusive linket som Hekla gav er Runtime error 2757 en "standard respons" naar der opstaar en data-relateret fejl i kommunikationen med SQL-backend. Dvs fejlen kan daekke over en bred vifte af ting fra at forbindelsen er tabt til en specifik fejl der opstaar paa mssql siden.
Det at fejlen opstaar naar du aktiverer filteret kunne indikere at der er et problem med den SQL streng som genereres af thomas' kode. Men det afhaenger en del af hvilken type felt/format det er du proever at filtrere paa. Kan d evt give lidt mere info om det specifikke eksempel?
Avatar billede solrod Nybegynder
15. november 2005 - 18:04 #4
Hej Overchord,
Jeg har lavet en almindelig formular, med nogen ubundet tekstfelter som bruges til at indtaste filteret i. Tabellen bag formularen er fuldstændig flad, og ellers har jeg bare bruget vejledningen som står i koden jeg downloadet.
Men det nemmeste er at bruge følgende link: http://www.makeiteasy.dk/eksempler/Downloads.htm, og se under filter- og søgefunktion, for det er bare et kopi af denne kode uden ændringer overhovedet.
Eksemplet er stort set som jeg bruger det, bortset fra at jeg har konverteret db'en til en adp-fil.
Håber det giver mening, men bare spørg løs.
Avatar billede overchord Nybegynder
16. november 2005 - 14:56 #5
Solrod jeg har kigget paa filter-ekspemplet, og saa jeg ved kan se skulle det ikke umiddelbart ikke give de store problemer. Jeg er ikke den store haj med MS SQL, men jeg ved at der er nogle forskelle i formattering af de enkelte formater som f.eks datoer naar de inkluderes i queries eller filtre.
Der er lidt tips omkring forskellene mellem Access og ms sql her:
http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/sql/70/deploy/access.mspx
kig isaer paa Appendix A.
Jeg ved ikke hovr meget det hjaelper, men problemer er bare at den fejl der retuneres ikke kan bruge til meget forid den kommer fra OLE-forbindelsen til SQL serveren fremfor en spcifik fejl fra selve serveren.
Avatar billede solrod Nybegynder
16. november 2005 - 20:48 #6
Hahahaha..
Så lykkes det, du var inde på noget af det rigtige. Det viser sig i egenskaber på formen under postkilde ende SQL-sætningen med et ;. Da jeg fjernet dette virket alt som det skulle.
Tak for hjælpen.
Avatar billede solrod Nybegynder
16. november 2005 - 20:49 #7
overchord, du skal lige sende et svar.
Avatar billede overchord Nybegynder
17. november 2005 - 10:22 #8
Godt at hoere det virkede saadan nogenlunde, men del gerne pointene med dig selv! Du har trods alt selv fundet frem til fejlen!
Avatar billede solrod Nybegynder
18. november 2005 - 18:09 #9
Betyder intet, bare løsningen er fundet:o)