Avatar billede gladiator Nybegynder
21. april 2001 - 21:30 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Netværk og formatering!

Hej, jeg har lige to spørgsmål hvliket går på: hvis man har 2 computer med win. 98 er det så smart at sætte et netværk op??? jeg har nemlig hørt at det hele vil fucke up, er det rigtigt?
  Det andet spørgsmål er hvordan sletter jeg hele min hardisk? Jeg ville gå i dos og skrive \'format c:\' men er der en anden mere \"rigtig\" måde???
Avatar billede gladiator Nybegynder
21. april 2001 - 21:31 #1
.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
21. april 2001 - 21:36 #2
hvorfor skulle det fucke up? det virker fint hvis man sætter det korrekt op!
formatc: /s
er bedre da du så får systemfilerne med!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
21. april 2001 - 21:36 #3
format c: /s
skulle der have stået :)
Avatar billede webmasterdk Praktikant
21. april 2001 - 21:39 #4
hvad så med
format c: /s /q /u
så gør den følgende:
/s = overfører sys filer efter formatering
/q = hurtig formatering, tager 2 sek
/u = uden unformat, igen lidt hurtige!

og der sker ikke noget ved at sætte netværk op!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
21. april 2001 - 21:41 #5
hvis du bruger /q får du ikke checket om din hd har dårlige sectors
Avatar billede webmasterdk Praktikant
21. april 2001 - 21:43 #6
det kan man jo bare gøre med scandisk
scandisk /autofix /surface :)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
21. april 2001 - 21:44 #7
så har du jo ikke vundet noget i tid alligevel! :)
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2001 - 21:47 #8
Der er ikke flere problemer med netværk mellem windows 98 maskiner, end der er mellem windows 98 og ME eller windows 98 og windows 2000, eller windows 98 og windows FX, det virker lige godt mellem alle. ;o)
Avatar billede webmasterdk Praktikant
21. april 2001 - 21:48 #9
nej, men er scandisk ikke også lidt bedre til at se efter bad sectors end format???

by the way >> vidste i at en HD har xtra sectorer liggende på \"lager\" det vil sige at når man smadrer et par sectorer sætter den bare nogle nye ind, ensbetydende med at når du først kan se fejl i overflade scanningen i scandisk, er du PÅ DEN!!!
Avatar billede webmasterdk Praktikant
21. april 2001 - 21:49 #10
KHARDER >> hvad er Win FX?????
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2001 - 22:17 #11
Det kommende windows, hvor windows 98/ME og windows 2000 smelter sammen. Det bliver her muligt at køre med NTFS . Flere bruger kan have programmer kørende samtidig på en pc\'er.
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2001 - 22:19 #12
Slette harddisk gøres via fdisk det er det mest effektive, hvis man ikke vil have rester tilbage, som kan drille windows.
Avatar billede gladiator Nybegynder
21. april 2001 - 22:45 #13
TAK ALLE SAMMEN DET VAR NOGET JEG KUNNE BRUGE :-)
Avatar billede webmasterdk Praktikant
21. april 2001 - 22:48 #14
kharder >> du mener XP!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
21. april 2001 - 23:35 #15
takker for points :)

www.fotx.net/kimrosgaard