Avatar billede -mads- Nybegynder
21. april 2001 - 20:31 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Frysning

jeg har for nylig installeret Win2000. Det fungere på sin hvis upåklageligt, bortset fra at computeren periodisk fryser totalt og kommer med en skinger lyd fra højtalerne, eneste mulighed er reset. jeg har ikke kunnet finde nogen form for system i denne frysning. Den kan komme nårsomhelst med få minutters eller dages mellemrum. Det er ved at drive mig til vanvid.

min computer:
Asus A7 PRO ATX KT133 Socket A
900 Mhz thunderbird AMD
gammelt 8 mb grafikkort

Avatar billede kaspikov Nybegynder
21. april 2001 - 20:35 #1
Har du prøvet at låne et nyrere grafikkort?

Hvilket lydkort har du?
Avatar billede htx98i17 Professor
21. april 2001 - 22:14 #2
en af mine kammerater havde samme problem...
han havde et eller andet program som tjekkede om windowsinstallationen manglede nogle filer, eller om der var beskadige filer, programmet sørgede for at de blev rettet...

det er vidst også noget med at man kan installere noget programværk til de der amd processorer som sørger for at de kører stabilt, jeg kan self ikke huske hvad det hedder...
Avatar billede -mads- Nybegynder
22. april 2001 - 13:11 #3
mit lydkort er et soundblaster 128
Avatar billede -mads- Nybegynder
22. april 2001 - 13:13 #4
de programmer lyder som en mulighed, kan du finde ud af hvad de hedder?
Avatar billede nexsus Nybegynder
22. april 2001 - 21:28 #5
Kører du med den nyeste bios version ?
Avatar billede -mads- Nybegynder
23. april 2001 - 23:18 #6
nej jeg vil prøve at opgradere
Avatar billede nexsus Nybegynder
23. april 2001 - 23:38 #7
Kunne være det eller at din cpu bliver for varm.
Avatar billede -mads- Nybegynder
24. april 2001 - 11:53 #8
jeg har målt temperaturen, den ligger på ca 30-40 grader. det burde ikke være for varmt.
Avatar billede mlj Nybegynder
24. april 2001 - 13:22 #9
Avatar billede -mads- Nybegynder
24. april 2001 - 21:29 #10
jeg synes nu mine fejl er mere tilfældige, men jeg vil helt bestemt prøve, skal bare bruge lidt tid. hvis det virker ville jeg blive superglad (hele ideen med at installere win 2000 var jo netop stabilitet....)
Avatar billede -mads- Nybegynder
27. maj 2001 - 18:47 #11
undskyld den lange ventetid ,  jeg tog lige på ferie.

jeg har forsøgt med mlj´s løsning og det tyder på at være en konflikt med lydkortet. jeg har dog stadig problemet selvom jeg har installeret de drivere som du anbefaler.
Avatar billede mlj Nybegynder
27. maj 2001 - 22:54 #12
Afinstaller evt. patchen i tilføj/fjern programmer, og prøv med den nye 4 i en driver istedet. Den har indbygget 686B patch.

http://www.via.com.tw/download/drivers/4in1431v.zip
Avatar billede -mads- Nybegynder
04. juni 2001 - 12:12 #13
det har jeg gjort nu, men har stadig den samme fejl...
jeg har hørt at det er problemer med hvilken IRC som lysdkortet sidder på. min sidder på IRC 9 sammen med promisecontrolleren og en masse andet. den skal efter sigende flyttes til IRC 5, hvilket jeg vil forsøge at gøre de nærmeste dage.
Avatar billede mlj Nybegynder
04. juni 2001 - 12:51 #14
Så vidt jeg ved, skal alle kort have den samme IRQ i Win2K...

Er den nyeste BIOS installeret på bundkortet?

Prøv evt. at flytte lydkortet til et andet pci-slot.
Avatar billede mlj Nybegynder
04. juni 2001 - 12:56 #15
Avatar billede -mads- Nybegynder
09. juni 2001 - 16:09 #16
DET LYKKEDES
ingen frysning mere!!
jeg gik ind på dette link:
ftp://ftp.asus.com/pub/asus/mb/socka/kt133/a7v/
(kunne ikke hente den bios du nævner, men der er kommet en endnu nyere:1007 og den retter op på problemet.
tusind tak for hjælpen. Jeg ville gerne give dig (mlj) nogle flere points hvis jeg kunne...
Avatar billede mlj Nybegynder
09. juni 2001 - 23:24 #17
Godt, det endelig virker.

Jeg synes selv at du har givet et rimeligt antal point, så der er ingen grund til at dele flere ud. :-)