Avatar billede valbjorn Nybegynder
13. november 2005 - 18:29 Der er 3 kommentarer

trådløstnetværk med flere accespoint

Jeg har 3 linksys WAP54G som står på hver sin etage i en 6 etages ejendom. Alle AP er sat samme i det samme netværk og skal give internet adgang til alle beboer.
Alle AP har samme SSID.
Mit spørgsmål er: Skal de have samme frekvens eller kører på hver sin?

Er der andre indstilling man skal tage højde for?
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
13. november 2005 - 20:23 #1
De skal have samme frekvens, så skal du lave en kryptering på dem, så det kun er de AP som du har der kan snakke sammen, sådan har jeg lavet mit
Avatar billede valbjorn Nybegynder
13. november 2005 - 22:35 #2
hmm. Men skal man slå til at de skal arbejde sammen eller gør de bare det automatisk. Har lige sat nogle stærker antenner på, men synes ikke det er blevet særlig meget bedre
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
14. november 2005 - 00:04 #3
Hvis du går ind i admin, trykkerpå den der hedder AP Mode og vælger Wireless Brigde, og så skrive MAC nummerne ned på de andre AP, skulle det gerne kunne køre