Avatar billede karrieremanden Nybegynder
13. november 2005 - 12:23 Der er 8 kommentarer

kun en comp. kan koble på vpn

Hej Gruppe..
nu har jeg endeligt fået min VPN forbindelse til at funke, men nu har jeg et andet lille problem.

Jeg har to computere hjemme som gerne skulle have tilgang til serveren på mit arbejde, men kun en computer kan logge på vpn af gangen.

Jeg får en fejlmeddelse i min event log på serveren som siger følgende:

A connection between the VPN server and the VPN client 193.90.53.252 has been established, but the VPN connection cannot be completed. The most common cause for this is that a firewall or router between the VPN server and the VPN client is not configured to allow Generic Routing Encapsulation (GRE) packets (protocol 47). Verify that the firewalls and routers between your VPN server and the Internet allow GRE packets. Make sure the firewalls and routers on the user's network are also configured to allow GRE packets. If the problem persists, have the user contact the Internet service provider (ISP) to determine whether the ISP might be blocking GRE packets

Fejlmeddelsen får jeg kun hvis jeg forsøger at koble min anden puter op.

begge maskiner her hjemme køre winXp

er der en der lige kan give mig en retning i hvad fejlen kan være.

Tak på forhånd.
Avatar billede strych9 Praktikant
13. november 2005 - 12:53 #1
Så du er i stand til at få dem begge to på, men kun en ad gangen?
Avatar billede karrieremanden Nybegynder
13. november 2005 - 18:13 #2
hej..

yes yes... jeg kan få en hvilken som helst maskine på, men hvis der i forvejen er en der har forbindelse kan jeg ikke... i min event log får jeg ovenbstående fejl meddelse..

Min firewall er sat op med 1723 som vpn porten.
Avatar billede strych9 Praktikant
13. november 2005 - 18:19 #3
umiddelbart lyder det "bare" som om der er en politik et sted som forbyder to samtidige forbindelser fra samme ip.
Jeg tror ikke det er i Windows, for så ville den nok have spyttet en anderledes besked ud.
Det er et sted i routeren. Routeren på dit arbejde eller hjemme.
Du forsøger end-to-end vpn ligenu. Har du ikke mulighed for router-to-router vpn?
Avatar billede karrieremanden Nybegynder
13. november 2005 - 18:25 #4
jo det har jeg vist nok, routeren / firewallen på jobbet er en ServerGate Edge Force ( www.servergate ) og den kan vist nok en hulens masse ting. Routeren her hjemme er en belking..

men hvis det er en mulig politik, hvor skal jeg så mon kigge i windows ?
Avatar billede strych9 Praktikant
13. november 2005 - 18:27 #5
Jeg tror din servergate er problemet. Den lyder tilpas avanceret til at have sådanne features.

I windows er der nogle RAS policies på serveren, men de ville ikke have tilladt dig at komme så langt som du gjorde hvis de havde været problemet.
Avatar billede karrieremanden Nybegynder
13. november 2005 - 18:33 #6
okay... nu har jeg lige prøvet at forwarde en port 1724 til det interne ip 10.0.0.10 / 1723 og der kommer en meddelse om at server ikke svare...

jeg connecter serveren med ip:1724 og den skulle så sende videre til local:1723, men det duer ikke
Avatar billede strych9 Praktikant
13. november 2005 - 18:35 #7
Er du sikker på at det er windows serveren som fungerer som vpn server og ikke routeren selv? En router kan jo være en glimrende vpn server.
Avatar billede karrieremanden Nybegynder
13. november 2005 - 18:47 #8
hov... nu er der vist gået helt ged i det...
selv linket jeg sendte på min firewall var forkert :-( linket er www.servgate.com