Avatar billede benny Nybegynder
27. april 1999 - 00:00 Der er 15 kommentarer

programmering opstart

findes der  dansk lærebøger/kurserda jeg meget gerne vil lære ovenstående?
Avatar billede Slettet bruger
27. april 1999 - 22:10 #1
Høje Tåstrup DAtaskole kører kurser i programmering
Ellers prøv bibliotekket

MVH HEnning
Avatar billede kh Nybegynder
28. april 1999 - 09:45 #2
IDG har næsten lige udgivet en bog om C/C++. Jeg har ikke læst den, men de plejer at være meget gode både for begyndere og de lidt mere øvede. Det bedste af det hele er prisen: kr. 69.-

Mvh
Kenneth
Avatar billede bjarke Nybegynder
28. april 1999 - 10:31 #3
Hvis det skal være mere omfattende, så findes "Object-oriented Programming in C++" af Robert Lafore. Det er en stor bog (ca. 800 sider), men er en af de absolut bedste lærebøger jeg har haft som studerende på DTU. Bogen er meget velegnet til selvstudie. Bogen lægger op til at man bruger Borland C/C++, men det er ikke noget krav.

Den nyeste udgave koster omkring 300,- Kan også købes via amazon.com
Avatar billede lrj Nybegynder
06. maj 1999 - 20:06 #4
Nogen der kender en god bog til Borland C++ 3 eller 4 (helst 4)?

Det er nemlig ret svært at komme i gang med...
Avatar billede bjarke Nybegynder
17. maj 1999 - 15:26 #5
Tja - prøv også ovennævnte bog "Object-oriented Programmin in C++" af Robert Lafore.
Avatar billede desdic Nybegynder
19. maj 1999 - 00:29 #6
en god ide er at lære C inden du lærer C++ .. men kun hvis du ikke har tidligere programmerings erfaring ..

-Kim

ps. ellers findes der gratis bøger om emnet på www.hornet.org ...
Avatar billede mcfly Nybegynder
04. juni 1999 - 22:08 #7
Du kan kigge i flg bøger:
"C++ How to Program"
Udgiver: Prentice Hall
ISBN:0-13-303678-2
Meget god bog med eksempler og logisk opbygning - selvstudie, opslagsværk.
900 sider.
ell.
"Introduction to data structures and algorithms with c++"
Udgiver:Prentice Hall (Glenn W. Rowe)
ISBN:0-13-579178-2
Eksemplerne er ikke specielt gode, men teksten er kortfattet.
Titlen siger en del. - selvstudie.
mvh
McFly
Avatar billede mnk_dk Nybegynder
08. september 1999 - 14:32 #8
Prøv at spørge efter bøger af fofattern Thorkild Glaven.
Avatar billede alexj Nybegynder
13. september 1999 - 20:21 #9
Dansk bor af Kris Jamsa der hedder C++

En grundlæggende lærebog, som også dækker en del af det avancerede
- til undervisning eller selvstudie

Avatar billede alfonsaaberg Nybegynder
16. oktober 1999 - 16:44 #10
Den bedste danske bog jeg har set, hedder 'C++ Dataabstraktion og objektorienteret programmering', og er skrevet af Maz Spork. Det er en noget nær suveræn indføring i C++ sprogets fortræffeligheder.
Avatar billede finne Nybegynder
23. november 1999 - 16:04 #11
"Brian og Dennis"-bogen er også et godt sted at starte hvis man vil starte med C-programmering. Bogen hedder "The C Programming Language" (2. ed) og er skrevet af Brian W. Kernighan og Dennis M. Ritchie. IDBN 0-13-110362-8. Dette er den klassiske C bog.
Avatar billede dejbjerg Nybegynder
14. maj 2001 - 03:05 #12
IDG hæftet er en tynd kop the.
Torkild Glaven er tung at danse med.
Start med C - en udmærket bog er Herbert Schildt\'s \"C programmering\" fra Borgen/Data.
Avatar billede skovborg Nybegynder
25. maj 2001 - 13:58 #13
Hej Benny
jeg vil også mene at Kris Jamsa er god og starte med han forklarer alt meget grundlæggende.
Thorkild Glaven er MEGET svær jeg har haft ham til undervisning tro mig han er dygtig men ikke pædagogisk.

Der finde på nettet fjernundervisning der kan være ret dyre men, men hvis du går ind på http://www.netskole.dk/ kan du få fjernundervisning GRATIS er det ikke fantastisk ??

derfor er mit råd medl dig til på http://www.netskole.dk/ og køb så Kris Jamsa\'s bog og du er næsten flyveklar om ½ år

Held og lykke
Skovborg
Avatar billede dejbjerg Nybegynder
27. maj 2001 - 19:25 #14
Er du der Benny!!?
Avatar billede cipherz Nybegynder
14. juli 2001 - 19:56 #15
jeg foreslår du ser på www.amazon.co.uk og kigger på deres sektion især o\'reilly laver nogen udmærkede bøger indenfor en masser forskellige genre har selv bogen -> C++ the core language dog bygger den på du kan c.
// Lars Advice A/S