Avatar billede jacobsen_dk Nybegynder
12. november 2005 - 15:01 Der er 3 kommentarer

Fejlen "Cannot load MySQL extension, please check PHP config"

Hejsa

Jeg sidder og er ved at forsøge at få PHPMYADMIN, til at køre på min server men jeg får fejlen "Cannot load MySQL extension, please check PHP configuration", køre med Apache, MySQL og PHP, Apachen og PHP'en har jeg fået til at køre nu mangler jeg bare at få de to sidste til at virke sammen, hvad gør jeg galt og/eller mangler jeg at sætte noget op ??.
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2005 - 15:08 #1
Hvis du har brugt den nemme version, hvor du har installeret som programmerne foreslår :
er Apache i c:\apache
og Mysql i c:\mysql
og PHP i c:\php
og phpmyadmin skal så udpakkes i en mappe (myadm) som lægges i c:\apache\htdocs

Jeg går ud fra at alt virker, blot kan du ikke starte phpmyadmin ?

det gør du sådan !
Start din browser og skriv link til din MySqlAdmin index.php
noget a. la. http://localhost/dir_hvor_din_mysqladmin_ligger/index.php
Med Apache ligger den normalt i c:/apache/htdocs, og så er linket
http://localhost/mysqladmin/index.php
Avatar billede jacobsen_dk Nybegynder
12. november 2005 - 15:31 #2
Hej ibtage

Jeg har fået det til at virke, nu jeg havde bare lavet en lille klummer fejl som nu er rettet. så jeg takker for dit svar.
Avatar billede jacobsen_dk Nybegynder
12. november 2005 - 15:34 #3
Lukker