Avatar billede knolde2000 Nybegynder
12. november 2005 - 11:34 Der er 4 kommentarer

Skift mellem flere lydkort

Hej
Jeg er i den situation at jeg har 3 lydkort( et onboard, et eksternt og et der er indbygget i mit usb headset), og alle 3 virker som de skal.
Det jeg ønsker er et lille program jeg kan have kørende nede i system tray(dvs. højre hjørne af proceslinien), som kan udføre samme opgave med at skifte mellem lydkortene som windows selv kan køre under Lyde og lydindstillinger.
Ønskes fordi det ville være noget hurtigere end at skulle åbne Lyde og lydindstillinger hver gang :)
På forhånd tak.

Knolde2000
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2005 - 11:39 #1
Under 'Egenskaber for lyde og lydenheder' er der et punkt der hedder 'Vis iconet Lydstyrke i processlinjen' måske kan der løse dit problem???
Avatar billede knolde2000 Nybegynder
12. november 2005 - 11:47 #2
Nej, det kan det ikke.
Det er slået til som standard, og kan kun skrue op og ned for lyden. Ikke skifte mellem hvilket lydkort der er aktivt.
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2005 - 12:33 #3
Ok, bare en idé. Du er vel klar over at man også kan højre klikke på iconet?
Avatar billede knolde2000 Nybegynder
12. november 2005 - 12:55 #4
Ja det er jeg :) håbede bare lidt på at der måske fandtes et program hvor man direkte kunne vælge mellem dem ved blot af højreklikke :), uden at skulle ind i nogen menuer. men hvis der ikke er nogen der kender et sådant, går points'ne til dig :D