Avatar billede xpertklas Nybegynder
12. november 2005 - 11:25 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Aldi PC

Den computer Aldi har på tilbud fra d. 16 november er det et tilbud der er hver at gå efter??? Hvilke + og- er der ved den??

Klas
Avatar billede perj Nybegynder
12. november 2005 - 11:26 #1
Avatar billede xpertklas Nybegynder
12. november 2005 - 11:30 #2
Ja, det er den computer jeg snakker om
Avatar billede perj Nybegynder
12. november 2005 - 11:33 #3
Mit link var bare for at gøre det lettere for folk at kigge med:-). Ellers ingen kommentarer til Aldi-maskinen.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
12. november 2005 - 11:34 #4
ved godt at det er hardwaren der tæller, men aldis pc'er (medion) har efter hånden fået et dårligt ry for elendig service, og det er svært at få pc'en refunderet hvis den er i stykker. Men selve hardwaren der er i er jo den samme som alle andre computere, og de pc'et aldi sælger plejer at  være til en rimelig pris ;D
Avatar billede xpertklas Nybegynder
12. november 2005 - 11:39 #5
Hvilke ting i en Aldi computer kan gå i stykker?? Ved ikke så meget om pc'er men vil det være egnet til spil f.eks???
Avatar billede egr_sli Nybegynder
12. november 2005 - 11:51 #6
tror du misforstår, jeg mener ikke at aldi pc'er går i stykker mere end andre, men hvis de nu gør, så er det svært at ringe ind til medions service og få pc'en refunderet eller repareret !
men den pc vil helt sikkert køre spil fint, jeg kan se den har en dual core 64-bit cpu, så du er fremtidssikret ;D
grafikkortet kender jeg dog ikke så meget til!"
Avatar billede xpertklas Nybegynder
12. november 2005 - 11:53 #7
Kender heller ikke så meget til grafikkort men jeg ved ikke om det er godt nok til nyere spil.. Hvad er en dual core 64-bit cpu???
Avatar billede egr_sli Nybegynder
12. november 2005 - 12:19 #8
jaeh det er lidt svært at forklare for folk som, undskyld udtrykket, ikke er computer "interreserede"
men lige nu findes der to forskellige slags processorer og to forskellige producenter,
den ene slags er den "gamle" 32-bit processor og den anden 64-bit processor.
Det siger næsten sig selv hvilken der er hurtigst ik ? ;D
Dual-core Processor (eller CPU som det også hedder, Central Processing Unit) vil sige at CPU'en har to kerner, og dermed i terorien kan downloade, se film, eller installere på den ene kerne og spille på den anden. Det er noget af det nyeste indenfor CPU'er og ifølge pc bladene er dual core cpuer kommet for at blive!

- De to firmaer/producenter der laver cpu'er heddder henholdsvis Intel og AMD.
Din kommende pc har en Intel CPU.
Det er en endeløs debat hvilken cpu'er der er bedst, med hensyn til varmeprodecering, hastighed og pris osv.
Jeg er personligt en AMD'er da jeg (og en del andre) syntes de er hurtigere til spil.
- men igen, det er en smagsag og kan nok bedst bedømmes på erfaringer
Avatar billede xpertklas Nybegynder
12. november 2005 - 12:31 #9
Det var sgu en kanon forklaring egr_sli..
Avatar billede egr_sli Nybegynder
12. november 2005 - 12:49 #10
;D - spørg bare hvis der er mere !
Avatar billede kobe14 Nybegynder
12. november 2005 - 12:54 #11
"MEDION HOTLINE
Hjælper dig 365 dage om året, også på søn- og helligdage. Og selvfølgelig hjælper vi også gerne efter de 36 måneders garanti.  "

Nederst på siden :D
Ej, har også selv hørt at medion ikke er de bedste til at hjælpe, men ellers ser den jo fin ud.
Avatar billede peet49 Nybegynder
12. november 2005 - 12:56 #12
Papir er taknemmelig - virkelighed en anden.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
12. november 2005 - 13:02 #13
jaeh ^ jeg så det der kontant tror jeg det var med medions service, og det var sådan noget med at der var en bærbar pc der var gået i stykker og så måtte han sende den afsted, og det tog naturligvis flere måneder, og så han fik sin gamle ødelagte pc tilbage frem for en ny og jeg ved ikke hvad !
det lød som noget værre rod ;D
- men jeg har ingen erfaringer med det, heldigvis da !
Avatar billede xpertklas Nybegynder
12. november 2005 - 13:14 #14
Nu tænker jeg ikke så meget på deres service/hotline... Vil computeren være go til at spille krævende spil på?? F.eks bilspil???
Avatar billede egr_sli Nybegynder
12. november 2005 - 13:19 #15
JA, det vil den ;D
Avatar billede peet49 Nybegynder
12. november 2005 - 13:21 #16
Hvis hardwaren er iorden, kan den klare næsten hvad som helst.
Avatar billede xpertklas Nybegynder
12. november 2005 - 13:21 #17
Vil grafikkortet også det???
Avatar billede egr_sli Nybegynder
12. november 2005 - 13:27 #18
jaeh det vil jeg mene, det er ikke det kraftigste nvidia kort men jo det kan det sikkert godt !
Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
12. november 2005 - 19:31 #19
Jeg er ikke rigtigt med på den med 2X fjernsyn mht til at optage fra satelit, det kræver vel 2 tunere? Lyder ellers interessant
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. november 2005 - 20:36 #20
"tror du misforstår, jeg mener ikke at aldi pc'er går i stykker mere end andre, men hvis de nu gør, så er det svært at ringe ind til medions service og få pc'en refunderet eller repareret !"

Det er ikke slutbrugeren der skal kontakte Medion - det er Aldis opgave at sørge for at en pc bliver repareret. Den er købt gennem Aldi, så de har denne lille opgave.
Faktisk er det dem der har servicen.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
12. november 2005 - 21:07 #21
jah what ever ^ ;D det jeg mente var at hvis man køber en pc i kæden aldi er det ikke altid lige let at få den nødvendige service til sin pc !
Avatar billede puje Nybegynder
15. november 2005 - 19:08 #22
Forstår ikke hvorfor i synes servicen fra aldi er ringe. De har intet med computeren at gøre efter den er solgt. Så er det hotline i skal opsøge. Aldi kan selvfølgelig godt sende den til reparation men du sparer 2-4 uger ved selv at levere den til reparationen.

Så der er altså intet galt med aldis service!
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. november 2005 - 19:37 #23
Bulls eye puje ;)