Avatar billede kkc Nybegynder
11. november 2005 - 22:16 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

GPS Tracking

Hej

Undskylder hvis dette spørgsmål er i den forkerte kategori - men jeg kunne umiddelbart ikke finde nogen der passede til mit spørgsmål:

Jeg er ved at planlægge en teambuildingsopgave hvor jeg gerne vil bruge sattelitfotos af forskellige lokaliteter.

'Kommandocentralen' udstikker gps destination og fortæller teamet via sms eller mobil hvor de skal køre hen og løse den næste opgave.
D.v.s. team og kommandocentral er indbyrdes afhængige af hinanden m.h.t. opgavens fælles løsning.

Er der nogen der har nogle gode bud på hvordan det rent teknisk kan arrangeres. Bærbare PC'er med internetadgang på kommandocentralen er en selvfølge - ligessom GPS'er haves (ikke PDA!!!)

Gode ideer og input modtages gerne
Avatar billede cpufan Juniormester
11. november 2005 - 22:48 #1
du kan finde koordinaterne på www.kms.dk

dem kan du så sende via sms til de enkelte teams med instrukser,
Avatar billede kkc Nybegynder
12. november 2005 - 00:36 #2
>cpu fan: tak for tippet

Jeg bør nok lige uddybe min ide lidt mere: Ideen er at 'kommandocentralen' kan se sit team 'realtime' på skærmen - forstået på den måde at man har den nøjagtige position på teamet hele tiden (ligesom man ser der ved forskellige fragtselskaber / taxi selskaber hvor de kan se hvor deres biler er hele tiden)

Via topografiske kort skal 'kommandocentralen' lede teamet hen til de forskellige poster med forskellige opgaver af varierende sværhedsgrad.

Kan man få noget 'håndholdt' der kan trackes via sattelit.
Avatar billede leifleif Nybegynder
12. november 2005 - 09:53 #3
Forstår jeg dig ret er det måske noget som dette du søger

da.wikipedia.org/wiki/Aprs

Med venlig hilsen
Leif B.
Avatar billede kkc Nybegynder
12. november 2005 - 10:14 #4
>leifleif - du er helt rigtig på sporet med dette link. Men som jeg kan læse det er det kører det på radioamatør basis via en speciel protocol
Avatar billede kkc Nybegynder
12. november 2005 - 10:16 #5
>leifleif jeg har nu fundet hvad jeg søgte m.h.t. GPS

http://www.klingtech.dk/xpoint/index.php

cpufan og leifleif læg et svar så deler i point for jeres gode tips
Avatar billede leifleif Nybegynder
12. november 2005 - 10:20 #6
OK
Leif B.
Avatar billede cpufan Juniormester
12. november 2005 - 11:43 #7
okidoki