Avatar billede irmapigen Nybegynder
11. november 2005 - 21:02 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Kopiere en farve

Jeg har et billede, hvor jeg kan godt kan lide farven.
Jeg har et andet billede som skal bliver i de farver, som på billede 1.
Hvordan "kopierer" jeg farvene fra bil. 1 til bil.2?
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. november 2005 - 21:13 #1
Du bruger pipette værktøjet til at fange farven.

Husk dog at begge billeder skal være i samme tilstand før at du er sikker på at farven bliver ens.
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. november 2005 - 21:15 #2
Du kan også vælge at fange farven med pipetten, dobbeltklikke farvepaletten og så kopiere farvekoden. Denne farvekode kan du så efterfølgende bruge der hvor du løster
Avatar billede irmapigen Nybegynder
11. november 2005 - 21:16 #3
Men hvordan sætter jeg farven ind?
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. november 2005 - 21:24 #4
Det kan du gøre på forskellige måder.

Hvis du har markeret et område, kan det gøres med malerspanden eller med Alt + Backspace. Du kan male farven med blyant, pensel eller airbrush
Avatar billede irmapigen Nybegynder
11. november 2005 - 21:35 #5
hmm, kan ikke helt finde ud af det...
Jeg har begge billeder åben. Så bruger jeg pipetten til at fange farven (Eye dropper tool). Eller skal jeg bruge color sampler tool?
Så prøver jeg med brush i det andet billede, men den farve bare hen over billedet.
Avatar billede prodic Mester
11. november 2005 - 21:59 #6
I Photoshop CS2(nyeste udgave) findes der under Image->Adjustments en funktion der hedder Match Color.
Den funktion kan du formodentligt lege lidt med, da den tilnærmelsesvis kan kopiere farver/farvetoner fra et billede til et andet.
Helt præcist bliver det aldrig, men den gør det ret godt.
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. november 2005 - 22:00 #7
Du kan gøre det at du med tryllestaven markerer det område på det andet billed du vil fylde farven i. Fanger farven med pipetten (jeg sider med en dansk photoshop, så jeg er ikke helt sikker på hvad den hedder på engelsk) og så fylder det markerede område op med Alt + Backspace eller malerspanden
Avatar billede irmapigen Nybegynder
11. november 2005 - 22:04 #8
Yes, nu fandt jeg ud af det, tak Bufferzone!
@ prodic: lyder som et rigtig fedt værktøj, men har det desværre ikke endnu....
Ha' en god weekend!