Avatar billede thomas_lyngbye Nybegynder
11. november 2005 - 19:12 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

XP starter ikke

´Hjælp

Min xp starter ikke op som den skal....

den starter med det der XP loge og så bliver skærmen bare sort??`

kan ikke få lov til at boote, har haft grafikkortet ude og sat det i igen, men det hjælper lige meget.  Kan godt få siden med fejlsikret tilstand op og den starter oxo med at køre, men så bliver den oxo sort??

Kan det være en hardware fejl??

Håber der sidder nogen som bare er skrappe?
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2005 - 20:16 #1
Jeg tror din hardware teori er helt rigtig prøv at fjerne eller disable alt unødigt isenkram, lyd, net, etc.
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. november 2005 - 20:35 #2
du kan også prøve at trykke på F8 lige efter boot sekvensen, men FØR Windows starter.
Prøv så at bruge muligheden "Brug sidst fungerende system"
Avatar billede thomas_lyngbye Nybegynder
11. november 2005 - 21:17 #3
Det har jeg prøvet men uden held...
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. november 2005 - 21:46 #4
prøv dette:
prøv med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler.

6. Gå ud og lav kaffe.

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

HUSK endvidere at alle updates og Service packs forsvinder ved en Repair, de skal installeres efterfølgende.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
.......................................................................................................................................

Man kan komme ud for at miste data eller programmers opsætning efter geninstallering, reparation eller opgradering af Windows XP, hvis den er preinstalleret OEM version.
Det er informationen placeret i mapperne: All Users, Default User, Start menu, Startup group og Shared Documents som mistes.

Det sker blandt andet, hvis man benytter en af følgende scenarier :

1. Man geninstallerer XP til samme mappe eller foretager en in-place opdatering

2. Man reparerer XP ved hjælp af boot fra CD'en og herefter vælger R (Repair)

3. Man opgraderer OEM versionen til en fuld retail version

Årsag: Når man først starter en preinstalleret OEM version af Windows XP, oprettes der følgende fil: %Windir%\System32\undo_guimode.txt.
Den er årsagen til, at ens data og opsætninger mistes, hvis en af ovennævte muligheder foretages.

For at løse problemet, slet eller omdøb da "undo_guimode.txt" filen FØR man geninstallerer, reparerer eller opgraderer.

Kilde: Resten

----------------------------------------------------------------

Virker det heller ikke vil jeg råde dig til at installere igen.
Avatar billede goofy-15 Nybegynder
11. november 2005 - 22:49 #5
Jeg har lige prøvet det samme... Så fjernede jeg USB nøglen som jeg havde i... VUPTI og den kørte igen
Avatar billede thomas_lyngbye Nybegynder
11. november 2005 - 23:14 #6
jeg kan ikke få lov til at boote, den starter og så kommer der sort skærm igen...
og der er ingen usb nøgle i..

det er vildt underligt, det kom lige efter jeg havde inst. avp antivirus og så skulle den genstarte´, men det er aldrig blevet til så meget
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. november 2005 - 23:36 #7
nu kræver Avp'en vel ikke ligefrem et maskinelt indgreb, alligevel skal du lige tjekke om alt sidder som det skal i PC'en, sørg gor at alle stik og kort samt ram sidder helt nede i soklerne.
Avatar billede thomas_lyngbye Nybegynder
12. november 2005 - 08:27 #8
virker ikke... kan det være harddisken der er død??
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. november 2005 - 08:56 #9
det kan det sagtens være, har da selv oplevet det et par gange.

har du mulighed for at smide harddisken over i en anden PC?
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. november 2005 - 08:58 #10
når du starter PC kommer der så et eller flere beep?
kommer der flere beeps så tæl lige hvor mange.
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2005 - 09:19 #11
Har du prøvet det jeg foreslog 11/11-2005 20:16:34 ??
Avatar billede thomas_lyngbye Nybegynder
12. november 2005 - 09:53 #12
Ja jeg har prøvet og den siger beep.. det er vildt underligt
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2005 - 10:20 #13
Jeg deler ikke din opfattelse af at det er særligt vildt, beep er kode for hvad dit problem består i , du kan selv læse nærmere på http://webpages.charter.net/dperr/beepcode.htm et gæt herfra er grafikkort, ram eller tastatur
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2005 - 12:50 #14
Har du stadig problemer ??
Avatar billede thomas_lyngbye Nybegynder
16. februar 2010 - 08:25 #15
gammel